Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Verdi på gitar...?


Eddy

Anbefalte innlegg

Vel, eg har ein stort sett heilt strøken Gibson Sg Special Faded. Det er ei relativt stort sprekk i headstocken, ikkje det at det påverkar gitaren på nokon måte, men eg vil tru det påverkar prisen. Det har blitt behandla av ein proff, så det er bare noko ein legg merke til viss ein ser bakpå gitaren.

PIC_0158.jpg?t=1280160887

Kva kan prisen på noko slikt bli? Den er heilt strøken ellers. Ein 2007 modell.

Har tenkt å kjøpe ein Les Paul, så ekstra middel må til. Derfor ryker SG'n er eg redd. Vel, viss det er mogleg å få nok pengar for den da.

Den blei kjøpt brukt, vel ubrukt, frå ein kar på sotra for 6k. Ein slik går vel for rundt 10k ny har eg sett.

Endret av Eddy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En SG Special Faded koster vel litt over 6 ny?

Et brudd i headstock er ikke så uvanlig (og det er vel det vi snakker om her?) og påvirker ikke nødvendigvis prisen så voldsomt hvis skaden er utbedret skikkelig. Når det er sagt ser den reperasjonen litt tvilsom ut på bildet ditt, men det kan være bare et litt uheldig bilde kanskje? Du kan jo ta noen fler fra litt ulike vinkler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje nødvendigvis eit uheldig bilete. Fyren hadde ikkje tid til å pusse ned og slikt, så eg fekk avslag da. Men som sagt, det her har ingen påverknad på gitaren. Det er bare visuellt det her da. Ingen skade inne i headstocken lengre. Bare det som ein ser på biletet. Litt googling viste at ein ny ein går for 8k no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra mitt ståsted ser det ikke ut som en god rep. fordi du ikke lenger har en glatt overflate, altså treverket ser ikke ut til å møte hverandre rett lenger, men som nevnt, det kan være bildet som lurer meg.

Disse gitarene koster litt over 6 på 4sound butikkene i Norge (13 butikker i Norge) og det har de gjort lenge. En vanlig SG Special (ikke faded) koster litt over 8 og en SG standard koster 10. Dette vil kjøpere være klar over, så her gjelder det å være realistisk tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som at liminga er gjort ganske greit og at det bare har blitt presset ut litt lim fra sprekken som ikke er fjernet? Men vanskelig å se utifra bildet.

Tror nok det er mulig å hale inn 3500kr for denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som at liminga er gjort ganske greit og at det bare har blitt presset ut litt lim fra sprekken som ikke er fjernet? Men vanskelig å se utifra bildet.

Tror nok det er mulig å hale inn 3500kr for denne.

Det er nok det som har skjedd ja. Som sagt, reperasjonen er heilt grei, bare at du ser ein strek over headstocken og litt lim utanpå.

Endret av Eddy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ta ein tur på ein musikkforretning og sjå kva det vil koste å få det fiksa skikkelig. Må bare pusse ned litt og få på ny lakk.

Endret av Eddy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.