Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Avenged Sevenfold - Nightmare


Eddy

Anbefalte innlegg

-_-

Men seriøst, synes ikke du det er noe viktig å kunne få med seg teksten på sangen du hører på, og ikke bare konsentrere deg om den tøffe rytmen og den fete gitarspillinga? Veldig ofte har tekster mye å si for sangen, å få fram et budskap. Det er så mange meningsfulle tekster der ute, og det er veldig interessant å bli kjent med bakgrunnen for at teksten ble som den ble osv... Jeg bare skjønner ikke hvordan det er mulig å ikke være det minste interessert i teksten. Kan jo like godt holde seg til instrumentaler <_<

Si det til Meshuggah og deres fans. Du overlever ikke èn dag. Personlig syns det kan være samme faen hva som får deg til å like musikk. De som ikke kan akseptere at folk liker noe annet en dem selv for hvilken som helst grunn, bør tenke seg litt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dessuten så er det "høre hva de synger" bare for jenter, jazzfolk og folk som ikke tåler lyden av gitar.

Tøv. Det er kanskje slik med death metal, i og med at det er meir skriking enn synging, men den påstanden her er generellt gal. Kvifor gidder då band å skrive tekst i det heile tatt? Alle skikkelige musikantar prøver å gjere noko meining ut av låtane deira, i form av backing og tekst. Viss det hadde vore slik som du påstår kunne like så godt vokalistane stått å plystra. Musikk ville generellt vore veldig kjedelig. Funker kanskje for eit garasjeband i Namsos, men ikkje noko større enn det. Teksten er nesten like viktig som spelinga. I nokre låtar viktigare.

Uansett, gå tilbake til emnet i tråden, ellers vil eg tru ein mod kjem til å stenge den.

Endret av Eddy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøv. Det er kanskje slik med death metal, i og med at det er meir skriking enn synging, men den påstanden her er generellt gal. Kvifor gidder då band å skrive tekst i det heile tatt? Alle skikkelige musikantar prøver å gjere noko meining ut av låtane deira, i form av backing og tekst. Viss det hadde vore slik som du påstår kunne like så godt vokalistane stått å plystra. Musikk ville generellt vore veldig kjedelig. Funker kanskje for eit garasjeband i Namsos, men ikkje noko større enn det. Teksten er nesten like viktig som spelinga. I nokre låtar viktigare.

Uansett, gå tilbake til emnet i tråden, ellers vil eg tru ein mod kjem til å stenge den.

Å guuuuuud. Hvorvidt teksten er viktig eller ikke varierer veldig ifra band til band. Kjenner jeg Curl-Head rett var den kommentaren der ment temmelig sleivete også, så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dere lar dere fyre sånn opp. Lrn 2 intrnt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å guuuuuud. Hvorvidt teksten er viktig eller ikke varierer veldig ifra band til band. Kjenner jeg Curl-Head rett var den kommentaren der ment temmelig sleivete også, så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dere lar dere fyre sånn opp. Lrn 2 intrnt!

Er nok ikke alle som kjenner han så godt som deg nei. Du er vel bestekompisen hans du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel lett å se av postene her at ikke alle tar tekst like seriøst. :) Og det er jo helt greit. Smak kan deles, men å diskutere hvilket band som er best er bare å kaste bort tid. Særlig når de i utgangspunktet ikke har noen fellesnevnere (annet enn vreng på gitarene?). Å trolle om hvor dårlig A7x er kan man alltids gjøre, men glem ikke hvordan Pantera startet. Band kan forandre seg over tid, så å ta tidligere utgivelser som utgangspunkt for at neste ikke er noe for deg er ikke alltid heldig. Heldigvis er det bare du som går glipp av noe. Kan ikke helt se det store problemet med at noen liker musikk du selv ikke liker. Annet enn at det er en enkel måte å prøve å skape drama på. Sier kanskje sitt om hvem som egentlig er emo? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel lett å se av postene her at ikke alle tar tekst like seriøst. :) Og det er jo helt greit. Smak kan deles, men å diskutere hvilket band som er best er bare å kaste bort tid. Særlig når de i utgangspunktet ikke har noen fellesnevnere (annet enn vreng på gitarene?). Å trolle om hvor dårlig A7x er kan man alltids gjøre, men glem ikke hvordan Pantera startet. Band kan forandre seg over tid, så å ta tidligere utgivelser som utgangspunkt for at neste ikke er noe for deg er ikke alltid heldig. Heldigvis er det bare du som går glipp av noe. Kan ikke helt se det store problemet med at noen liker musikk du selv ikke liker. Annet enn at det er en enkel måte å prøve å skape drama på. Sier kanskje sitt om hvem som egentlig er emo? ;)

Men jeg liker jo den første utgivelsen til Avenged betraktelig bedre enn de nye tingene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir fullstendig faen i tekstene i 98 % av tilfellene, ser på vokalen som en lydeffekt på akkurat samme måte som vreng-gitar.

+1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Tydelig at fjortisene fyrer seg når man har det litt artig med de :wub:

Men seriøst, jeg er en gitarist. Jeg bryr meg ikke det spor om hva de synger om, bare vokalen høres tøff ut. Og han i A7X høres ut som meg en god lørdagskveld! :lol:

Men dere får trolle videre. Vetle out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Tydelig at fjortisene fyrer seg når man har det litt artig med de :wub:

Men seriøst, jeg er en gitarist. Jeg bryr meg ikke det spor om hva de synger om, bare vokalen høres tøff ut. Og han i A7X høres ut som meg en god lørdagskveld! :lol:

Men dere får trolle videre. Vetle out.

Herregud, hva skjer med bruken av "fjortiser"?

Kødder du? Er du gitarist!? Det hadde jeg aldri trodd... "Gaaad, jeg er gitarist og gitarister har en uskreven regel at sangtekst betyr null og niks..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espy, les innleggene, ta deg en pause, så svarer du. Tror du tar ting litt for personlig, Krøllehodet bare tuller med deg. Såvidt jeg vet, så er vel han faktisk 14år.

Forstår ikke helt all den klaginga på vokalisten i Avenged, vil da si at vokalisten er helt klart flink, og behersker det han kan ganske godt. Cannibal Corpse-vokalen er vel som død sier, mer en eller mindre en "effekt" eller et instrument. Forskjellen er bare at Cannibal Corpse-vokalen er vel mer en syv-strengers-bass uten de 6 lyseste strengene. Noen liker å male med farger andre trives best med svart/hvitt. Liker forøvrig Cannibal Corpse, men forstår ganske godt at folk ikke helt takler vokalen, den tar på etter noen timer. Dessuten fungerer den veldig sjeldent på vors av en eller annen grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espy, les innleggene, ta deg en pause, så svarer du. Tror du tar ting litt for personlig, Krøllehodet bare tuller med deg. Såvidt jeg vet, så er vel han faktisk 14år.

Forstår ikke helt all den klaginga på vokalisten i Avenged, vil da si at vokalisten er helt klart flink, og behersker det han kan ganske godt. Cannibal Corpse-vokalen er vel som død sier, mer en eller mindre en "effekt" eller et instrument. Forskjellen er bare at Cannibal Corpse-vokalen er vel mer en syv-strengers-bass uten de 6 lyseste strengene. Noen liker å male med farger andre trives best med svart/hvitt. Liker forøvrig Cannibal Corpse, men forstår ganske godt at folk ikke helt takler vokalen, den tar på etter noen timer. Dessuten fungerer den veldig sjeldent på vors av en eller annen grunn

Hørt på Cannibal på vors i hele kveld :D

Og nei, jeg er ikke A7X-fan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.