Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Legatoøvelsar?


Eddy

Anbefalte innlegg

Vel, eg veit det her er gjerne slikt ein bør finne på sjølv, men nokre tips på 4-noter per streng legato(ikkje heilt sikker på korleis ein skal seie det her på norsk. Det er helst YouTube som har lært meg opp på musikalske omgrep)hadde vore greit.

For augneblinket går det helst i det her opp og ned strengane:

--7-9-10-12---

Det er vel sikkert greit det her vil eg tru, men nokre forslag som kan hjelpe til litt, kanskje? Det har ikkje vore så voldsomt med framgang, for ein blir gjerne fort lei av å spele det same om og om igjen.

Edit: Er det best å bruke plekter eller bare venstrehånda? Då meiner eg altså bare eit slag med plekteret per streng. Det blir jo gjerne meir lyd da, men eg vil tru ein klarer å komme opp mot det med bare venstrehanda etter kvart? Har sett at det er forskjellig frå gitarist til gitarist om korleis teknikk dei brukar, så det er vel opp til ein sjølv vil eg tru, eller?

Endret av Eddy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, det handler kun om styrke og stamina. Tar lang tid å bli flink av denne grunn.

Beste øvelse er intervalltrening... Slite ut alle finga, vente 1 min, gjøre det igjen. 20 sett av dette 3-4 ganger i uka.

bruk av plekter er valgfritt, da det ikke handler om høyrehånd.

Gjør øvelser som tar i bruk alle fingre.

ville heller øvet på 3 og 3 noter om jeg var deg, og inkorporert sliding.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør bruke plekter... blir mye lettere på hammer-on`s men på pull-off`s trenger du egentlig ikke bruke det.. jeg bruker plekter uansett, da blir det enklere å holde rytmen (den noten du slår med plekteret blir ofte litt skarpere og høyere) en litt hard accent som du følger rytmen med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.