Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva vet man om Fender egentlig?


Norstorm

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke en dritt om fender, men fikk alikevel litt GAS av å kikke på bilder her nå, i div. tråder.

Jeg lurer på en ting. Hvordan er tele i playabillity i forhold til strat?

Jeg har prøvd en slik en Eric Clapton strat modell. Den var jævla dyr og original som fy, men jeg likte ikke den noe særlig.

Vet ikke helt.. Den og fingra mine var liksom ikke enig.

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe meg en Gibson Les Paul, men der strakk ikke lommeboka til sånn riktig helt enda, så lurer på om det er noe vits i å fly rundt å kikke etter Fendere jeg kan prøve. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telecastere har en mindre ergonomisk kropp og ofte en noe tykkere hals med et mer halvsirkelformet gripebrett, ellers er de ganske like Stratocastere, men alt er jo relativt.

Stratocastere kommer i mange ulike utgaver med ganske ulike specs, så at en modell ikke passet deg sier veldig lite om hvorvidt andre modeller vil gjøre det. EC modellen har jo f.eks V hals, noe som kanskje er litt sært for de fleste.

Prøv f.eks en American Standard, en American DeLuxe og en Classic Player 60's (IKKE Classic series 60's) og se hva du synes om de. Jeg vil anta at du kanskje ikke vil like Vintage modeller grunnet liten radius (veldig halvsirkelformet) gripebrett. Det pleier å være et problem for mange som er vant til mer moderne gitarer fra Ibanez e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telecastere har en mindre ergonomisk kropp og ofte en noe tykkere hals med et mer halvsirkelformet gripebrett, ellers er de ganske like Stratocastere, men alt er jo relativt.

Stratocastere kommer i mange ulike utgaver med ganske ulike specs, så at en modell ikke passet deg sier veldig lite om hvorvidt andre modeller vil gjøre det. EC modellen har jo f.eks V hals, noe som kanskje er litt sært for de fleste.

Prøv f.eks en American Standard, en American DeLuxe og en Classic Player 60's (IKKE Classic series 60's) og se hva du synes om de. Jeg vil anta at du kanskje ikke vil like Vintage modeller grunnet liten radius (veldig halvsirkelformet) gripebrett. Det pleier å være et problem for mange som er vant til mer moderne gitarer fra Ibanez e.l.

Hva er egentlig forskjellen på Classic Player 60's og Classic series 60's ?

Har en Classic series 60's selv og synes den er veldig god å spille på. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen på Classic Player 60's og Classic series 60's ?

Har en Classic series 60's selv og synes den er veldig god å spille på. :D

Forskjellene er ganske mange. Ulik hals/gripebrett (7 1/4" vs 12") tremolo, mekanikk, pickups, osv, osv

Classic series er kopier av original modeller fra ulike årstall og dermed tilhørende specs. Classic Player 60's er en mer modernisert strat men med litt "vintage vibe" og lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.