Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til rock og metall

Anbefalte innlegg

Lurte på tips til gitarforsterker, enten combo eller stack til metall og rock.

Rørforsterker og prislapp rundt 10,000.-

har en ibanez med inf pickups, skal switche til Dimarzio activator hadde jeg tenkt, men tips til pickups er hjertelig velkommen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller hva med ENGL Screamer eller Peavey 6505 combo? Eller kanskje ENGL FIreball topp med et brukbart v30 kabinett som kan komme på rundt 10 000.

Til pickuper vil jeg anbefale Bare Knuckle Pickups som rocktrond fører via firmaet powerguitar(.no). Fantastiske passive pickuper som jeg putter i alle gitarene mine siden jeg kjøpte den første :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er til alle moderatorer og de som har med gitarnorge å gjøre: hvorfor ikke lage en guide på forsterkere, slik som med gitarer?

Det er jo ukentlig 3 eller flere tråder med: "skal kjøpe amp".

Greit med litt aktivitet på forumet da. Og folk lager gjerne sine egne tråder for å spesifisere litt mer etter sine egne behov mtp lyd, merker, pris, størrelse og mye mer.

Eller hva med ENGL Screamer eller Peavey 6505 combo? Eller kanskje ENGL FIreball topp med et brukbart v30 kabinett som kan komme på rundt 10 000.

Til pickuper vil jeg anbefale Bare Knuckle Pickups som rocktrond fører via firmaet powerguitar(.no). Fantastiske passive pickuper som jeg putter i alle gitarene mine siden jeg kjøpte den første :)

ENGL Screamer er et godt alternativ også ja. Fireball er for hissig for rock. Det er en pure-metal-amp. Derfor jeg vil kvitte meg med min Fireball. Fordi den er for hissig for meg. Trenger en forsterker som takler mindre vreng, da musikkstilen miin har begynt å bli mer allsidig =p

Til trådstarter: hvis du bor i nærheten av Bergen og finner ut at du vil ha Fireball+ V30 cabb, så har jeg en som jeg vil selge til greie penger. Ikke for å tjene peng, men for å finansiere i en mindre og mildere forsterker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg støtter de andre som foreslår JVM. Hadde en selv og var kjempefornøyd, men det ble litt mer skruing enn spinning for min del. Alt for mye knapper og knotter, men kjempegod lyd!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til trådstarter: hvis du bor i nærheten av Bergen og finner ut at du vil ha Fireball+ V30 cabb, så har jeg en som jeg vil selge til greie penger. Ikke for å tjene peng, men for å finansiere i en mindre og mildere forsterker.

Skulle ha trådd til selv. Om jeg hadde hatt penger til både ny gitar og den :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ha trådd til selv. Om jeg hadde hatt penger til både ny gitar og den :)

hehe, bare å gi en lyd en dag du har peng =p

Den kommer til å enten bli bytta ut mot en mindre amp, solgt eller bare ligge hjemme. Flytter ut snart, og får ikke tatt den med meg i hybel pga den er for stor =p

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.