Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall pedaler - Helt greit eller møkk dårlig?


Espy

Anbefalte innlegg

Vel... jeg er i allefall tilhenger av pedalbrett, og siden jeg er ute etter allsidighet og liker mange pedaler, så blir gjerne pedalbrettet obligatorisk og stort ^_^

Men ja.. flere pedaler gjør det hensiktsmessig med pedalbrett (tilpasset antallet) da det rett og slett blir enklere å holde det ryddig... selv om en ikke driver å turnerer.

Mange forsterkere er kresen på pedaler ja, men jeg aner ingenting om det er 10% eller 50%. Transistoramper tror jeg nok ikke er så kresen på de. Tror det er mer aktuelt med rør.

Line6 Spider Jam er vel en transistor amp, så det tror jeg går greit.

Når det gjelder reparasjon... vel... jeg kan nok føle meg truffet av Øystein Sunde når han synger: Kjekt å ha :lol:

Burde jo bare kaste skiten å bli ferdig med det... kommer sikkert til å gjøre det om en 5-10 år når jeg har storopprydding. :blush:

Pedalbrett er som nevnt også en god måte å holde orden på pedalene på. Jeg har i noen år nå bare vært en hjemmegitarist og pedalbrett er fortsatt ett must rett og slett fordi jeg ikke setter pris på ett ledningvirvar liggende på gulvet... Ikke sprengende nødvendig selvsagt, men definitivt verd pengene.

Men det er også en praktisk måte å transportere pedalene på og få de koplet opp hurtig på en gig.

Nå har jeg ikke prøvd Line6 forsterkere med pedaler, men jeg tror at dersom du setter opp en clean lyd, så vil vrengpedalene fungere ganske greit. Pedalvreng på ampvreng vil nok høres helt...merkelig ut.

Er forøvrig enig i at ett Line6 fotbrett er mest hensiktsmessig. Jeg tror nok de innebygde effektene gjør en vel så bra (om ikke bedre) jobb enn eksterne effekter.

Gjør pedalbrett overflødig også.

Dessuten så vil nok de fleste som holder på noen år gå over til mer "high-end" forsterkere, og da er det kanskje greit å vente med å blåse tusenlapper på pedaler til da???

Ja skjønner nok at det kan bli litt kjipt med masse ledninger som ligger rundt og kanskje en del rot, men jaja... Hadde vel vært mulig å overleve xD Til gig så skjønner jeg at det er et absolutt must, for da er det jo gjerne litt mer seriøst og det bør være litt orden :)

Hehe, tar vare på Bluebreakern i noen år til ja? Kanskje den blir en antikvitet innen du får kasta den :lol:

Angående pedaleffekter vs modelleringsampens innebygde effekter, så trodde jeg at pedaleffektene skulle være mye bedre enn de innebygde effektene...

Er vel greit å vente med de dyre pedalene ja, men bare synes det kunne vært litt greit å sjekke hvordan pedaler er liksom, og når det er såpass billige pedaler til salgs så... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.