Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall pedaler - Helt greit eller møkk dårlig?


Espy

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig aldri brukt pedaler, og ikke helt hatt bruk for det før, men kunne jo være litt interessant å prøve når det er til en så billig pris...

Så jeg lurte på om disse pedalene faktisk går an å bruke helt fint, eller om de ikke er verdt de få kronene de koster.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=18571334

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=18571233

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=18571280

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Jackhammer for en del år siden som jeg syntes var veldig bra. Nå er det lenge siden jeg har prøvd en men var hvertfall fornøyd med den jeg hadde. Anvendlige pedaler. :)

De to andre har jeg aldri prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Jackhammer for en del år siden som jeg syntes var veldig bra. Nå er det lenge siden jeg har prøvd en men var hvertfall fornøyd med den jeg hadde. Anvendlige pedaler. :)

De to andre har jeg aldri prøvd.

Så du er relativt positiv til de da? :) Det er fint å høre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greie pedaler - BluesBreakerII er vel den pedalen jeg bruker mest faktisk.

Topp at du er positiv til det også :) Kanskje jeg får skaffe meg et par sånne og prøve det ut. Når jeg først har lyst på pedaler for først gang (sjekke hvordan det er) så er det jo fint at det er så billig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv (og bruker!) Ed the Compressor, BluesBreaker BB-2, og Guv'nor.

BB-2 er helt kjempemessig som booster, Guv'nor gir Marshall vreng så det holder, kompressoren er jeg mer i tvil om.. Foretrekker vel egentlig min selvbygde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv (og bruker!) Ed the Compressor, BluesBreaker BB-2, og Guv'nor.

BB-2 er helt kjempemessig som booster, Guv'nor gir Marshall vreng så det holder, kompressoren er jeg mer i tvil om.. Foretrekker vel egentlig min selvbygde..

Hvis det er slik det ligger an, så ser jeg jo ingen grunn til ikke å skaffe disse :) Takk for erfaringene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Bluesbreakeren og Jackhammeren... dessverre så måtte de forvises fra pedalbrettet.

På ampen min så kvelte de alt som het rør og dynamikk når de ikke var aktiv.

Nå skal det sies at jeg opplever min forsterker som ganske kresen når det gjelder pedaler, men til gjengjeld så presterer den skikkelig når den først liker pedalen(e)...

Det er to grunner til at jeg fortsatt har de...

1. De låter såpass greit og kanskje får jeg en amp som godtar de igjen en gang.

2. De er såpass rimelige at jeg føler ikke at jeg får noe igjen for å selge de

En liten tvist når det gjelder bluesbreakeren dog... den beholder jeg fordi jeg tenker at kanskje jeg skal reparere den en gang... lånte den bort til en som klarte å sette i strøm med motsatt polaritet.

Skal også sies at så lenge du klarer å holde orden på polaritetene dine, så er disse pedalene bygd for krig. Har ikke sjekket, men blir ikke så overrasket om chassiet er skuddsikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Bluesbreakeren og Jackhammeren... dessverre så måtte de forvises fra pedalbrettet.

På ampen min så kvelte de alt som het rør og dynamikk når de ikke var aktiv.

Nå skal det sies at jeg opplever min forsterker som ganske kresen når det gjelder pedaler, men til gjengjeld så presterer den skikkelig når den først liker pedalen(e)...

Det er to grunner til at jeg fortsatt har de...

1. De låter såpass greit og kanskje får jeg en amp som godtar de igjen en gang.

2. De er såpass rimelige at jeg føler ikke at jeg får noe igjen for å selge de

En liten tvist når det gjelder bluesbreakeren dog... den beholder jeg fordi jeg tenker at kanskje jeg skal reparere den en gang... lånte den bort til en som klarte å sette i strøm med motsatt polaritet.

Skal også sies at så lenge du klarer å holde orden på polaritetene dine, så er disse pedalene bygd for krig. Har ikke sjekket, men blir ikke så overrasket om chassiet er skuddsikkert.

Når man har flere enn én pedal, så må man vel ikke bruke pedalbrett eller?

Er det mange forsterkere som ikke tåler pedaler i det hele tatt? Og hvordan er egentlig Line 6 Spider Jam med pedaler? Bare noe jeg følte for å klarne opp litt :)

Kjipt med Bluesbreakern din da :P For en så billig pedal så reparerer du den vel ikke om den ikke er verdt det, så er den verdt det?

Ikke verst at så billige pedaler skal tåle så mye. Har jo hørt om noen som har tråkket i stykker pedaler så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedalbrett er bare en enkel måte å transportere pedaler på egentlig. Bruker du pedalene på samme sted hele tiden har det jo ingen hensikt.

Modeleringsforsterkere som Line6 fungerer som oftest ganske dårlig med de fleste vrengpedaler, og med tanke på at den forsterkeren sikkert har innebygd en haug med effekter og ulike forsterkermodeleringer/vrengtyper lurer jeg litt på hva du skal med effektpedaler? Hva med å heller kjøpe et line6 fotbrett som passer til forsterkeren din (lar deg skifte kanal/presets/sru av og på effekter osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt både Jackhammer, Guv'nor, compressor, tremolo, og bluesbreaker. Compressoren og Jackhammeren brukte jeg i mange år, men har blitt litt mer kresen etter hvert. Tremoloen står fortsatt på brettet, og Bluesbreakeren er til salgs. Den er som ny i eske. Den låter bra, spesielt i blues-mode, synes jeg. Ta kontakt hvis du er interessert i å kjøpe den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedalbrett er bare en enkel måte å transportere pedaler på egentlig. Bruker du pedalene på samme sted hele tiden har det jo ingen hensikt.

Modeleringsforsterkere som Line6 fungerer som oftest ganske dårlig med de fleste vrengpedaler, og med tanke på at den forsterkeren sikkert har innebygd en haug med effekter og ulike forsterkermodeleringer/vrengtyper lurer jeg litt på hva du skal med effektpedaler? Hva med å heller kjøpe et line6 fotbrett som passer til forsterkeren din (lar deg skifte kanal/presets/sru av og på effekter osv)

Bare en enkel måte å transporte pedaler på? Og de koster jo gjerne minst en tusenlapp? Dyr "luksustransport" synes jeg...

Fint for meg da, som bare sitter hjemme :D (Fint at jeg slipper å kjøpe)

Jeg hadde tenkt til å kanskje teste det ut, for pedaler gir vel mer vreng/bedre vreng enn forsterker-modellene?

Det fotbrettet du snakker om... Blir det som en slags "channel-switcher" fotpedal? Og er disse dyre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har flere enn én pedal, så må man vel ikke bruke pedalbrett eller?

Er det mange forsterkere som ikke tåler pedaler i det hele tatt? Og hvordan er egentlig Line 6 Spider Jam med pedaler? Bare noe jeg følte for å klarne opp litt :)

Kjipt med Bluesbreakern din da :P For en så billig pedal så reparerer du den vel ikke om den ikke er verdt det, så er den verdt det?

Vel... jeg er i allefall tilhenger av pedalbrett, og siden jeg er ute etter allsidighet og liker mange pedaler, så blir gjerne pedalbrettet obligatorisk og stort ^_^

Men ja.. flere pedaler gjør det hensiktsmessig med pedalbrett (tilpasset antallet) da det rett og slett blir enklere å holde det ryddig... selv om en ikke driver å turnerer.

Mange forsterkere er kresen på pedaler ja, men jeg aner ingenting om det er 10% eller 50%. Transistoramper tror jeg nok ikke er så kresen på de. Tror det er mer aktuelt med rør.

Line6 Spider Jam er vel en transistor amp, så det tror jeg går greit.

Når det gjelder reparasjon... vel... jeg kan nok føle meg truffet av Øystein Sunde når han synger: Kjekt å ha :lol:

Burde jo bare kaste skiten å bli ferdig med det... kommer sikkert til å gjøre det om en 5-10 år når jeg har storopprydding. :blush:

Pedalbrett er bare en enkel måte å transportere pedaler på egentlig. Bruker du pedalene på samme sted hele tiden har det jo ingen hensikt.

Modeleringsforsterkere som Line6 fungerer som oftest ganske dårlig med de fleste vrengpedaler, og med tanke på at den forsterkeren sikkert har innebygd en haug med effekter og ulike forsterkermodeleringer/vrengtyper lurer jeg litt på hva du skal med effektpedaler? Hva med å heller kjøpe et line6 fotbrett som passer til forsterkeren din (lar deg skifte kanal/presets/sru av og på effekter osv)

Pedalbrett er som nevnt også en god måte å holde orden på pedalene på. Jeg har i noen år nå bare vært en hjemmegitarist og pedalbrett er fortsatt ett must rett og slett fordi jeg ikke setter pris på ett ledningvirvar liggende på gulvet... Ikke sprengende nødvendig selvsagt, men definitivt verd pengene.

Men det er også en praktisk måte å transportere pedalene på og få de koplet opp hurtig på en gig.

Nå har jeg ikke prøvd Line6 forsterkere med pedaler, men jeg tror at dersom du setter opp en clean lyd, så vil vrengpedalene fungere ganske greit. Pedalvreng på ampvreng vil nok høres helt...merkelig ut.

Er forøvrig enig i at ett Line6 fotbrett er mest hensiktsmessig. Jeg tror nok de innebygde effektene gjør en vel så bra (om ikke bedre) jobb enn eksterne effekter.

Gjør pedalbrett overflødig også.

Dessuten så vil nok de fleste som holder på noen år gå over til mer "high-end" forsterkere, og da er det kanskje greit å vente med å blåse tusenlapper på pedaler til da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.