Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss FS-5U foot-switch


Pilean

Anbefalte innlegg

Hei!

Er litt dårlig på dette med effekter, men tenkte å anskaffe en foot-switch til min Roland Cube 60W. I manualen står det at jeg må ha en Boss FS-5U, og jeg lurer på om denne kan brukes til andre forsterkere også? Har fått beskjed av en kamerat at forsterkeren er det første som bør byttes ut (spiller på en Fender 60's mexican).

Pedalen er jo ikke akkurat det dyreste gitarutstyret jeg har sett, så det blir vel å anskaffes uansett, men greit å vite :P

Lurer også litt på volumpedal, funker det med Cuben? Manualen er kun på tysk, og der er jeg litt rusten så var ikke så lett å finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde en footswitch til Cuben min selv (men da kun 1 bryter som funker til å bytte mellom clean og vreng).

Det du trenger er en defekt gitarkabel og en lysbryter til lampe (den typen bryter som ligger på gulvet). Kutt av den ene jacken, tvinn de to ledningene i kabelen hver for seg. Lodd fast/tvinn fast hver ledning til hvert sitt kontaktpunkt i bryteren. Shmekk sammen, plugg kabelen i footswitch-hølet på ampen og trykk i vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.