Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson SG


Dave_Murray

Anbefalte innlegg

En annen ting. Hvordan er allsidigheten på en SG i forhold til en Les Paul?

Kommer an på modellen og produksjons året. Synes lyden i SGer er mere Classic rock og metal en les paul, det er mere Rock og blues og virkelig punchy rock lyd (Stoner rock)

Så tror både utseene messig og lyd messig at Les paul funker til litt mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på modellen og produksjons året. Synes lyden i SGer er mere Classic rock og metal en les paul, det er mere Rock og blues og virkelig punchy rock lyd (Stoner rock)

Så tror både utseene messig og lyd messig at Les paul funker til litt mere.

Alltid morsomt med folk som bedømmer gitarers allsidighet etter utseende.

Har spilt noen LP'er og noen SG'er, og vil vel ikke si at den ene er så veldig mye mer allsidig enn den andre. Ja, de låter forskjellig, men de funker i mine øyne like godt til det de kan begge to, det er bare en smakssak hva slags lyd man foretrekker.

Ellers har jo forskjellige LP'er forskjellige pickups, og forskjellige SG'er forskjellige pickups, og det er jo også noe som spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SG er knall. Som lefty har jeg ikke fått prøvd uhorvelig mange forskjellige gitarer, men jeg lånte SGen til en lefty-kompis i et par uker. Konge gitar, mye bedre tilgang til de høye båndene enn på Les Paul, og generelt DEILIG å spille på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.