Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarkjøp Erfaringer med Japan.


Tordenskrald

Anbefalte innlegg

Kjøpte Analog Delay fra 80's og gitar fra Isibashi music. Rask frakt og kanskje den Japanske yen'en forvirret og gjorde frakten tollfritt og kom levert på døra. EMS

http://www.ishibashi.co.jp/eng/

Kjøpte Caparison Horus Thunder Cloud fra Mr sparkle fra Ebay også. Kjempe rask og duden heter James Porter så han er ikke japse hvist...EMS

Endret av Tordenskrald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handla fra Ishibashi og en fyr på ebay som går under brukernavnet mijsixstringkatana eller noe i den duren. Sistnevnte pakka gitaren veldig bra etter alle kunstens regler om nakkestøtte, hardt papir og bobleplast. Ishibashi var litt mindre nøye og der kom også gitaren fram knekt, men de ordna fort opp i det og jeg valgte å beholde gitaren og få refundert hva maksprisen på en reparasjon ville koste. Selve reparasjonen var en del billigere, så jeg vart veldig fornøyd uansett.

Endret av Kølabrennern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet en gitar fra Japan (meestursparkle (James Porter (amerikaner bosatt i japan)))(det så nesten ut som LISP...;)). Det gikk helt smertefritt. Har handlet etpar andre ting fra Japan også, og det har ikke vært noe problem. Når jeg tenker etter er vel Japan kanskje det landet jeg er minst bekymret for å deale med - folk derfra er ikke akkurat kjent for slurv og fanteri.

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet en gitar fra Japan (meestursparkle (James Porter (amerikaner bosatt i japan)))(det så nesten ut som LISP...;)). Det gikk helt smertefritt. Har handlet etpar andre ting fra Japan også, og det har ikke vært noe problem. Når jeg tenker etter er vel Japan kanskje det landet jeg er minst bekymret for å deale med - folk derfra er ikke akkurat kjent for slurv og fanteri.

DJ

--

Yes, de virker veldig "for" Høflige. Disse japanerne. Ishibashi ville ikke tulle med verdien, mens James Porter selger som om de skulle vært piratkopier:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le hver gang jeg ser Meestur Sparkle navnet på eBay, jævlig bra Simpsons-episode :D

Har handlet endel gitarer fra Japan og har kunn gode erfaringer!

De pakker gitarer så de er nesten vanskelige å åpne og overdriver altid når de forteller om gitarens stand (Many marks and damages vil som regel si strøken hehe)

Service er som regel helt fantastisk, Japanere er jo kjent for å ha yrkesstolthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Meestursparkle" aka James Porter, er etter min mening en særdeles seriøs mann, som gjør det han kan for kjøperene sine.

Han selger endel gitarer som er bundet til det Japanske markedet med mer.

Han har da en nettside som finnes HER

Jeg kjøpte en Ibanez UV777BK hos mannen, og er særdeles fornøyd med både gitaren og handelen!

Anbefaler gitarelskere og hvertfall ta en titt på hjemmesiden hans, og linken hans til ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Meestursparkle" aka James Porter, er etter min mening en særdeles seriøs mann, som gjør det han kan for kjøperene sine.

Han selger endel gitarer som er bundet til det Japanske markedet med mer.

Han har da en nettside som finnes HER

Jeg kjøpte en Ibanez UV777BK hos mannen, og er særdeles fornøyd med både gitaren og handelen!

Anbefaler gitarelskere og hvertfall ta en titt på hjemmesiden hans, og linken hans til ebay.

Men han tjener jaggu bra på det.

Hvis man gidder å henge litt på Digimart o.l kan man få tak i gitarene endel billigere selv istedet for å kjøpe gjennom han...

En UV777BK jeg hadde kostet meg 4500,- solgte den med grei fortjeneste i Norge senere.

Er enkelt å bestille gitarer fra Japan selv.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne gangen gjorde fyran jobben for meg..

Da han ikke hadde gitaren inne. Han spurte pent om å få ett par dager til å lete gitaren opp andre plasser, før han kontaktet meg og sa at han hadde funnet en.

At han tjener på det var vel en selvfølge, ellers hadde han vel vært ute å kjøre.

Men det mannen konser om som gjør god business er vel ikke signaturgitarer, men helst J-Custom modeller, som etter Ibanez sin visjon ikke skal forlate Japan uten samtykke.

Tror nok han tjener bra ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt gitarer fra Ishibashi og Yashoomusic, og har kun gode erfaringer med produkt og pakking. Anbefales, men husk å tenk på fraktpris og moms når gitaren ankommer Norge. Prøv å få selger til å nedskrive verdien på pakken for å få lavere moms. Er vel egentlig i gråsonen det, men den norske stat fortjener ikke alle avgiftskronene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.