Web Analytics
Jump to content

Trenger en dist pedal, men hvilken...?

Neros

Recommended Posts

Ok.. Jeg er altså flasket opp på multiefekter (Boss GT-6/8) og har et 2 stk Line 6 Head amper i tillegg til mine 2 Bugera amper (6262 og 1990 = lydbilde ala 6560+ og JCM 900)

Ungene bruker Line 6 utstyret, og det spiller faktisk rett og slett jækla bra på nabovennlig lydnivå. Gutta har tunet inn noen patcher som er i lydbilde ganske lik Cube 30/60 sin R-fier simulering. Bare at det låter ørten ganger bedre.. Det er en tilsvarende sound jeg kunne tenkt meg å ha som alternativ vreng på en av mine røramper. Så da er spørsmålet, hvilken pedal® må til..?

Edited by Neros

Hm, Hva med en Blackstar pedal? de er holdt for å være jævlig bra.

også har jeg nylig fått hørt om en pedal som heter dr. boogey... Skal visst være jævlig bra... Er ikke helt sikker på verken hvordan man kan få tak i en Kit, eller om man rett og slett må bygge den selv, fra bunnen av.

her er ett lydklipp:

http://www.youtube.com/watch?v=O71Fi0XId8M&feature=related

Ok.. Jeg er altså flasket opp på multiefekter (Boss GT-6/8) og har et 2 stk Line 6 Head amper i tillegg til mine 2 Bugera amper (6262 og 1990 = lydbilde ala 6560+ og JCM 900)

Ungene bruker Line 6 utstyret, og det spiller faktisk rett og slett jækla bra på nabovennlig lydnivå. Gutta har tunet inn noen patcher som er i lydbilde ganske lik Cube 30/60 sin R-fier simulering. Bare at det låter ørten ganger bedre.. Det er en tilsvarende sound jeg kunne tenkt meg å ha som alternativ vreng på en av mine røramper. Så da er spørsmålet, hvilken pedal® må til..?

NOBRAINER fra Greenhouse effects. Sjekk innlegget her på "EFFEKTER" som heter "Verdens tøffeste pedal?"

NOBRAINER fra Greenhouse effects. Sjekk innlegget her på "EFFEKTER" som heter "Verdens tøffeste pedal?"

Ja, jeg kikket på den her om dagen, så spennede ut.. Kanskje noe å vurdere, stor bredde i dist.lydbildet...

• 4 weeks later...

For ikke så veldig lenge siden dukket det opp en pedal som endret mitt syn på vreng/dist-pedaler. Synes liksom ikke det er mye der ute som låter fett nok. Har en ToneBone Classic dist, som jeg aldri kommer til å selge, og en selvmodda BD-2 og en BB-pre, men den nye "Riot"-pedalen fra mesteren selv, Suhr, gjorde inntrykk på meg. Absolutt verdt å ta sjekke ut! :)

For ikke så veldig lenge siden dukket det opp en pedal som endret mitt syn på vreng/dist-pedaler. Synes liksom ikke det er mye der ute som låter fett nok. Har en ToneBone Classic dist, som jeg aldri kommer til å selge, og en selvmodda BD-2 og en BB-pre, men den nye "Riot"-pedalen fra mesteren selv, Suhr, gjorde inntrykk på meg. Absolutt verdt å ta sjekke ut! :)

Takker for gode tips.. Skal sjekke litt rundt denne Riot pedalen. Ellers kan jeg nevne at jeg i mellomtiden har kommet i skade for å kjøpe en brukt Boss OD-20. Og jaggu var ikke det en morsom pedal. Bruker primært OD funskjonene på denne, og det i kombinasjon med allerede god vreng fra Bugera utstyret så låter dette ganske så fett. Ikke noen fantastisk pedal, dvs hver enkel dist/OD simulering er bare sånn passe bra i seg selv (noen låter totalt crap) Men den gjør nytten så langt. Elsker det å kunne lagre pre-sets.. :rolleyes: Burde vel kanskje solgt unna alt rør stæsj og satset på AXE-FX, men så er det da dette med sjarmen med rør da..

Jeg jobber med hypermoderne elektronikk til daglig, og da er det herlig med litt nostalgisk teknologi hjemme...