Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

brutal legend gitar Clementine


Anbefalte innlegg

Nja, det avhenger av typen pickups i stor grad - jeg har flyttet et sett singelcoil pickups fra en strat til en annen f.eks med et dramatisk forskjellig resultat, du ville ikke gjettet at det var samme pickups og besteforeldrene min ville hørt forskjellen om de var i live. Dette var vel og merke to stratocastere med omtrent samme mekanikk, samme materiale i halsen, men den ene med Alder i kroppen og den andre med Red Cedar som klangmessig er noe midt mellom alder og mahogny kanskje. Min erfaring er at singelcoils gir stor forskjell, humbuckere mindre og aktive minst forskjell fra gitar til gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nja, det avhenger av typen pickups i stor grad - jeg har flyttet et sett singelcoil pickups fra en strat til en annen f.eks med et dramatisk forskjellig resultat, du ville ikke gjettet at det var samme pickups og besteforeldrene min ville hørt forskjellen om de var i live. Dette var vel og merke to stratocastere med omtrent samme mekanikk, samme materiale i halsen, men den ene med Alder i kroppen og den andre med Red Cedar som klangmessig er noe midt mellom alder og mahogny kanskje. Min erfaring er at singelcoils gir stor forskjell, humbuckere mindre og aktive minst forskjell fra gitar til gitar.

Vi kan også ta med at det faktisk kan være merkbar forskjell på Strat med samme specs, men rosentre og lønn i gripenrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan også ta med at det faktisk kan være merkbar forskjell på Strat med samme specs, men rosentre og lønn i gripenrett.

lurt på den litt....hvordan kan det egentlig være no forskjell da du ikke berører treverket? kan kanskje skjønne om selve trevirket i halsen er av anna...men gripebrettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurt på den litt....hvordan kan det egentlig være no forskjell da du ikke berører treverket? kan kanskje skjønne om selve trevirket i halsen er av anna...men gripebrettet?

Ganske mange som mener at gripebrett i lønn gir en litt brightere klang enn rosentre. Noe jeg også merker forskjell på på mine to tele'er. De har dog ikke helt samme specs. Likedan er det med faderens Strat kontra min der hans med lønn låter lysere De har heller ikke helt like specs, så jeg kan ikke med hånda på hjertet si at at det er det som gjør det, men det er mange som mener det samme. Jeg har alltid foretrukket Fendere med rosentre da Fenderne er brighte nok fra før. Likevel begynner vi vel å nærme oss grensa til korksniffing når det gjelder lønn vs. rosentre i gripebrett, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske mange som mener at gripebrett i lønn gir en litt brightere klang enn rosentre. Noe jeg også merker forskjell på på mine to tele'er. De har dog ikke helt samme specs. Likedan er det med faderens Strat kontra min der hans med lønn låter lysere De har heller ikke helt like specs, så jeg kan ikke med hånda på hjertet si at at det er det som gjør det, men det er mange som mener det samme. Jeg har alltid foretrukket Fendere med rosentre da Fenderne er brighte nok fra før. Likevel begynner vi vel å nærme oss grensa til korksniffing når det gjelder lønn vs. rosentre i gripebrett, vil jeg tro.

Lønn og rosentre vil jeg si er mer personlig enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F***s amazon!!!!! GODT over halvparten av tingene jeg bestilte kan ikke sendes hit PGA garanti og no S**t... kunne barekjøpe noen gitarbøker!! hel***e!!! :angry::angry::angry:

Jeg har kjøpt omtrent samtlige deler til min DIY-gitar (med unntak av kroppen) fra eBay.com. Og da har ingen enkeltdel kostet mer enn 200 kr (så jeg har sluppet MVA på alt).

Den som leter skal finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått stemmeskruer!!! fant noen som lignet på de på en flying v og gikk med det. prøvde å finne en plate å lage kropp ut av på bauhaus, men det funka passe dårlig. de hadde ikke stort å velge melom, så vi (jeg, foreldrene mine) må prøve noe annet... og må kjøpe halsen selvfølgelig... leste det kostet 100$ i FRAKT!? det er bare helt skrudd... pluss 4-6 uker på en custom lagd hals... veldig "friskt"... F*en!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clas ohlson... de har ganske greie priser på altmuligrart :D takk for tipset!! står det noe som helst om størrelse??

Jeg lurer på en ting ang. bilder!! når man zoomer inn på bilder og det blir for "kornete", så er det en prosess man kan gjøre for at det blir tydeligere, sånn som de ofte gjør på politi-filmer hvor de har bilder av tyven på et overvåkningskamera og så forstørrer de hodet og så er bildet kornete, men så gjør de noe med bildet så det blir skarpere, men jeg husker ikke hva det heter?? skal bruke det i photoshop, på bildene jeg fikk tilsendt fra Double fine!! så jeg kan bruke bildene på gitaren, men det blir så kornete når jeg zoomer inn!!!

tusen takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Du kan bruke unsharp mask filteret i Photoshop - det gir inntrykk av at bildet er skarpere enn det er, men det har kun et begrenset bruksområde. Hvis du har en to eller tre-farget enkel illustrasjon e.l. kan du utføre ymse triks med pixelering, median-utjevning osv, men dette fungerer egentlig best på enkelte typer enkel grafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.