Web Analytics
Jump to content

Strings by Aurora!

Mortenolb

Recommended Posts

Følte ikke helt at jeg fikk noe konkret svar på kvaliteten på disse :o Ikke at jeg gadd å se igjennom alle trådene som kom opp, jeg kikka bare på de som hadde noe relevant i tittel.

De låter bra, har god "Bite", men fargen falmer etter en måned eller to, men det er jo ganske lenge, spør du meg.

Har egentlig ingenting å utsette på de jeg. Syns personlig de er bedre enn D'addario, men ca. like bra som ernie ball.

De låter bra, har god "Bite", men fargen falmer etter en måned eller to, men det er jo ganske lenge, spør du meg.

Har egentlig ingenting å utsette på de jeg. Syns personlig de er bedre enn D'addario, men ca. like bra som ernie ball.

Pleier vell å bytte strenger innen 2mnd uansett, så det er ikke noe problem egentlig :P

Tror vi har litt forskjellige syn her though, jeg syns D'addario er mye bedre enn ernie ball :P

Jeg merket ikke særlig forskjell mellom gamle D'Addario og nye Aurora. De hadde ikke den zingen som nye strenger ofte har (og som jeg godt kan klare meg uten). Jeg liker de egentlig veldig godt. Det er bare ett problem, ettersom jeg strenger gitaren "feil" vei (Floyd Rose tremolo), den tykke e-strengens vindinger går ikke inn i stemmeskruen. Det gjør sitt til at det stikker opp 2 cm med streng, men det gjør ingen verdens ting - sånn egentlig.

Slipper unna med å klippe strengene bare én gang. Sparer masse tid. Og slipper å vinde på mer streng enn strengt tatt nødvendig. Kula sørger jo allerede for at strengen sitter fast.

Ikke stort som dingler. Bortsett fra en streng med dette fargede settet... :D

uv.jpg