Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

problemer med floyden !


jg1993

Anbefalte innlegg

hei skulle stemme gitaren tilbake fra drop c til standar og etter dette ble floyden helt slækk. Har aldri hat noe problemer med den før nå. prøvde og bytte til noen strammere fjører fra en annen gitar men det hjalp svært lite. det dreier seg om en edge pro så hva gjør jeg feil eller er noen ødelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt den i standard med like tjukke strenger? Eller har du bytta strengetykkelse?

Prøv å skru den lenger inn baki der?

hadde 0.9 før men bytta til 10 eller 11 husker ikke helt også har jeg skrudd inn floyden bak også men skruene går ikke lengre inn:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? hvordan kan et par skiver hjelpe deg å stramme fjærene?

Hvis du tar ut skruene, setter på noen skiver på dem og da skrur dem inn, vil jo fjærene bli strammet like mye som tykkelsen på skivene. Men det forutsetter at du klarer å skru skruene inn like langt som dem var før du skrudde dem ut.

Haha, dårlig forklart, men prinsippet er at den plata som fjærene er festet i blir dratt nærmere kroppen (der hvor skruene er festet) og dermed blir også fjærene strammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ok hvis skruene av en eller annen grunn ikke kan skrues helt inn i kroppen, skjønner jeg hva du mener, men det kan de i utgangspunktet da. Skrur du skruene helt inn, kommer du ikke lenger samme hva du gjør liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja.. to slakke fjærer og to dimmensjoner opp i strengetykkelse krever ofte flere og/eller kraftigere fjærer. Jeg har byttet fjærer på gitarer som bare er noen år gamle hvor 3 fjærer ikke kunne "kontre" et 010 strenge-sett. Mye dårlige fjærer egentlig. Men, jeg lurer også litt på trådstarters problem, da det ikke er forklart så godt hva som egentlig er problemet. Noe sier meg at dette kan skyldes lite erfaring eller en manglende forståelse for hvordan en slik tremolo skal justeres og hvordan den fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja.. to slakke fjærer og to dimmensjoner opp i strengetykkelse krever ofte flere og/eller kraftigere fjærer. Jeg har byttet fjærer på gitarer som bare er noen år gamle hvor 3 fjærer ikke kunne "kontre" et 010 strenge-sett. Mye dårlige fjærer egentlig. Men, jeg lurer også litt på trådstarters problem, da det ikke er forklart så godt hva som egentlig er problemet. Noe sier meg at dette kan skyldes lite erfaring eller en manglende forståelse for hvordan en slik tremolo skal justeres og hvordan den fungerer.

vil nokk se på meg selv som god til og skru på gitarer generelt og har holdt på med det i et par år og vet godt hvordan dette fungere. Men når floyden ble så slækk som dette vill jeg si at det er noe muffins. Prøvde og bytte til noen litt strammere fjærer (ikke stor forskjel på fjærene`) fra en annen gitar jeg hadde men det hjalp ikke nokk:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel flere lengder og stivhet av fjør? Forskjellige metaller og bruk? På straten er de ganske slappe, mens Mayonesen er utrolig stiv. Her kan man enkelt se forskjell, Mayen har litt mindre sirkelradius og er et par viklinger kortere enn de som står i straten min. I tillegg er fjærene på Mayen eiret, noe som forteller meg at det ikke er rustfritt stål, som i straten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men hvor mange fjærer har du i gitaren nå da? Og har du skrudd skruene til fjærkloen helt inn i kroppen?

Godt poeng her, flere fjær er lik større spenning mot strengene. Det finnes heller ingen mal eller regel for hvor mange du trenger. På 7 strengeren trenger jeg 4 f.eks. Du kan ikke regne med at 3 skal holde til alle strengetykkelser. En fjær på ebay koster vel ører, så det er vel kanskje bare å bestille og teste ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.