Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny amp!


William

Anbefalte innlegg

Dave Murray i Iron Maiden har brukt JVM i noen år nå, så da regner jeg med du får til å bruke JVM'en til det meste.

Men du må være klar over at det er en betydelig forskjell på såkalte "Amerikanske" Forsterkere og "Britiske" forsterkere, med tanke på lyd. Bare hør på maiden og metallica, det er to HELT forskjellige gitar-sounds. Maiden er veldig britisk, og Metallica er så amerikansk som det blir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dave Murray i Iron Maiden har brukt JVM i noen år nå, så da regner jeg med du får til å bruke JVM'en til det meste.

Men du må være klar over at det er en betydelig forskjell på såkalte "Amerikanske" Forsterkere og "Britiske" forsterkere, med tanke på lyd. Bare hør på maiden og metallica, det er to HELT forskjellige gitar-sounds. Maiden er veldig britisk, og Metallica er så amerikansk som det blir

???????????

JMP og JCM800 låter altså så amerikansk som det blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dave Murray i Iron Maiden har brukt JVM i noen år nå, så da regner jeg med du får til å bruke JVM'en til det meste.

Men du må være klar over at det er en betydelig forskjell på såkalte "Amerikanske" Forsterkere og "Britiske" forsterkere, med tanke på lyd. Bare hør på maiden og metallica, det er to HELT forskjellige gitar-sounds. Maiden er veldig britisk, og Metallica er så amerikansk som det blir

Metallica brukte da Marshall tidlig på åttitallet de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt noen klipp på youtube av den nå:) Høres ganske bra ut til rock og clean hørtes bra ut:) Men virka ikke som den var alt for kvass.. Virka som at hvis man vil ha metal-lyd, så når man kanskje ikke helt fram.. Er ikke helt sikker, men det kan vel du kanskje svare på?:)

Jeg har ikke fått testa så mye enda egentlig:)Men det virker som den får ganske greit med baller med en tubescreamer i tillegg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallica brukte da Marshall tidlig på åttitallet de...

nå tenkte jeg på litt mer moderne metallica lyd jeg da... Og de brukte vel ærlig talt mange amper på 80-tallet også, Mark 2C+ f.eks som er meget amerikansk... JMP og JCM800 er britiske amper så det holder, gunnar, det vet vi begge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.