Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny amp!


William

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er veldig sugen på en ny amp om dagen. Akkurat fått tak i en gibson les paul traditional og har blitt litt lei av lyden i pod xt'n :P

har en Roland JC 120 fra før, men syns ikke at den har no særlig trøkk... Den har en veldig fin chorus, det er vel det eneste.. :P

Har også et 4x12" kabinett med en helt vanlig amp uten noen ting omtrent. Den ble brukt som sanganlegg i parken borti her for mange år siden:P så den er vel heller ikke akkurat det store...

Har egentlig ikke helt peiling på amps... Men ønsker en amp der jeg kan få bra cleanlyd men også få den til å brøle rimelig bra... Spiller mye metallica.. Litt iron maiden.. Eric clapton, dire straits osv... Er ganske allsidig, haha

Skal begynne i band igjen nå, så må ha littegranne lyd..

Har ikke allverden med penger..

Så veit ikke hva slags amp jeg skal se etter egentlig... Så tar gjerne mot tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Først- hva slags forsterker er det du har, da, som du ikke er fornøyd med? "En helt vanlig en" er en veldig dårlig beskrivelse.

Peavey pa-mixer amp eller noe i den dur. har bare bass, treble og reverb... som sagt har den blitt brukt til sanganlegg.. Har pleid å brukt pod xt gjennom den, men ble vel egentlig ikke så bra, da jeg synes poden blir litt unaturlig...

Og roland JC 120'n er egentlig litt slapp.. distortion er ganske slapp på den.. Chorusen til JC'en syns jeg er nydelig da , bare så det er sagt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det kanskje være greit å si noe om hvor du skal bruke forsterkeren, og hvor mye penger du har til innkjøpet. *haleogdra..

Jo mer du forteller oss, jo mindre trenger vi å gjette.

Skrev at jeg skulle bruke den i band-sammenheng... Har et eget rom i kjelleren her, der vi øver og har alt utstyret.. Så bare går dit når jeg skal spille selv også.. Den blir nok brukt til noen små konserter i ny og ne... 10,000kr max er vel prisen jeg har satt meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg anbefale en Bogner Alchemist.Jeg har akkurat fått min, men den virker ekstremt allsidig:)

Hørt noen klipp på youtube av den nå:) Høres ganske bra ut til rock og clean hørtes bra ut:) Men virka ikke som den var alt for kvass.. Virka som at hvis man vil ha metal-lyd, så når man kanskje ikke helt fram.. Er ikke helt sikker, men det kan vel du kanskje svare på?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.