Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til å fjerne knekt vibbarm


Anbefalte innlegg

Jeg oppgraderte mexicostratten min med en stålblokk.

Jeg klarte å skru ned en vibbarm som ikke passet skikkelig, den knakk ca 1 cm. nede i hullet når jeg skulle skru den ut.

Har noen noe tips til hvordan jeg kan få den ut? har Clas Ohlosn noe verktøy jeg kan bruke?

Jeg forsøkte å bore med et 1.5 mm bor for å lage et hull som jeg kunne stikke en liten skrutrekker ned i.

Boret ga etter og smelta/knakk i tuppen...

Hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset men, jeg har ikke lyst til å gjenge opp igjen større et større hull.

Jeg var innom jernia og Clas Ohlson nå. Clas hadde ikke noe "skrue fjerner" Jernia hadde et sett til 350,- ny stålblokk koster rundt $60 ink. frakt.

Jeg får prøve å bore litt mer med et nytt lite 1.5 mm bor.

Jeg er fortsatt åpen for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bore hull i den knekte biten og gjenge den knekte biten. Deretter skru du en skrue i de nye ferske gjengene og drar opp den knekte biten

Dra opp? vibarmen er jo gjenget som en skrue, så når du skrur. skrur du bare løs den nye skruen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for flere tips, da skal jeg prøve å bore et lite hull i den, hvis jeg klarer det går turen til Biltema for innkjøp av "grisepi.."

EDIT

når jeg var innom Clas Ohlson tidligere i dag, sa de at de ikke hadde noe verktøy for å få ut knekte skruer.

Da dro jeg til Jernia, de hadde ett sett skrueutrekkere til 350,- LOL

Så fant jeg et sett på Clas Ohlson sine nettsider til 99,-

på Biltema koster de 34.90,- :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.