Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er dette et godt kjøp? Hva heter denne ibanez gitaren egentlig?


Damemagneten

Anbefalte innlegg

Jeg har tilfeldigvis en sånn. En grei gitar. Den har fast hals, blant annet. God å spille på, staggered stemmeskruer, altså noe mer påkostet enn en del andre gitarer. Holder stemmingen godt. Står for tiden med tykke strenger og nedstemt. Det liker den godt.

Hadde dere giddet å lese gitarguiden på forumet, hadde dere visst at dette er brukt som eksempel på en "perfekt nybegynnergitar".

Jeg har faktisk lest hele "den store el-gitar guiden", men regnet ikke med at det tilfeldigvis var den gitaren Perry skulle kjøpe seg. Det finnes ganske mange ibanez gitarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, castorfiber ;) Normalt er helt greit for meg. Skal teste det ut :)

Ovl og Perry har nå en profil. Vi skriver hvem som har skrevet under teksten.

Håper dere ikke blir sure for at vi nå har en profil :) Vi skal prøve å være den "positive" profilen, som lager masse hall of fame tråder :P Neida, vi skal prøve å glede gitarister med vår bitelille kunnskap ;) ...og litt mer seriøse tråder ^_^

-Ovl, Perry :)

Ovl og Perry (profilene) kommer ikke til å være i bruk lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, akkurat det forumet trengte...

I stedet for to drittsekker er vi på en måte en drittsekk, sammesatt av to ;) (Husk! Hold humøret oppe! Hilsen "gledesprederne") :D

Edit:

-Perry + Ovl ;)

Endret av Ovl+Perry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en sånn gitar tror jeg det her er en veeeldig god invistering.. løp og kjøp

Husk at investering betyr at du kjøper noe og forventer at verdien skal øke med årene... Et hus/lelighet er som regel en investering. Gitarer - sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

investering er vel egentlig innkjøp av en gjenstand som fortsatt har en videresalgsverdi etter den er kjøpt :) en gitar er en investering, en tannbørste er ikke :)

Forbeholder meg retten til å være uenig, men det får være så. Så godt som alle gitarer synker omtrent halvparten i verdi i det du tar den med ut av butikken. Det er mulig man kan kalle det en investering, men en god investering er det ikke. Kjøper man brukt, kan man være heldig å få igjen det samme som man ga for den. Det er fortsatt ikke en god investering selv om man ikke taper penger. En tannbørste er ikke, der er vi enig! ;)

Edit: Trådstarter spør jo heller ikke om han gjør en god investering i å kjøpe den aktuelle gitaren, så denne diskusjonen kommer litt på siden. Beklager den. :)

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbeholder meg retten til å være uenig, men det får være så. Så godt som alle gitarer synker omtrent halvparten i verdi i det du tar den med ut av butikken. Det er mulig man kan kalle det en investering, men en god investering er det ikke. Kjøper man brukt, kan man være heldig å få igjen det samme som man ga for den. Det er fortsatt ikke en god investering selv om man ikke taper penger. En tannbørste er ikke, der er vi enig! ;)

Edit: Trådstarter spør jo heller ikke om han gjør en god investering i å kjøpe den aktuelle gitaren, så denne diskusjonen kommer litt på siden. Beklager den. :)

Nei, det går bra det ! :) Jeg takker for at dette forumet er så utrolig aktivt, så jeg blir mer sikrere på mine valg, som jeg gjør blant gitarer.

-Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være pedantisk tongue.gif:

En investering er en utgift som forventes å lede til framtidig avkastning. Noe de aller færreste gitarer kan sies å gjøre.

En '59 Les Paul kan muligens kunne kalles en investering, en 20xx Ibanez - not so much.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderatorpartypooper:

OVL+ perry-

Elendig idé. Ser ikke behovet eller hensikten i det hele tatt. "Dugnadsprofiler" trenger vi ikke.

Før dere to glade gutter blir veldig sure for dette, så tenk over at dette forumet har tusenvis av brukere, og har eksistert i mange år. Andre brukere har ikke hatt behov for "gruppeprofiler", og dere trenger det heller ikke. Man skal ha en profil på forumet, og bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.