Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Set In vs Bolt On


Tommern

Anbefalte innlegg

Må si jeg egentlig ikke tenker mye over det. Digger Gibsons på sitt vis og Fenders på sitt vis. Hver til sitt bruk. De er hva de er og det er mulig halsinnfestingen har noe med det å gjøre, så da blir det: Lim er best på Gibson LP. Bolt on best på Fendere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt interessant lesning her: http://www.edroman.com/techarticles/NeckMountingMyths.htm

Selv merker jeg en del forskjeller, men da mest på fender-type bolt-on kontra Ibanez-type bolt-on. Lydmessig skal det visstnok være endel forskjeller, som jeg tror er humbug..

Du kan ikke sitere Ed Roman på noe som helst, fyren er kjent over stort sett hele internett for å være full av dritt. Les hva han har å si om ESP-gitarer, så skjønner du hva jeg mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt interessant lesning her: http://www.edroman.com/techarticles/NeckMountingMyths.htm

Selv merker jeg en del forskjeller, men da mest på fender-type bolt-on kontra Ibanez-type bolt-on. Lydmessig skal det visstnok være endel forskjeller, som jeg tror er humbug..

Uten å plukke det der fra hverandre synes jeg det stort sett var mye tøys og basert på argumenter som ikke holder. Men noen få generelle poeng har jo mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Mr. Roman ikke nødvendigvis er den beste kilden for gitarinfo, så er det jo mye fornuft i akkurat den artikkelen.

Det er en enorm forskjell på en billig, slurvete bolt-on og en som er gjort skikkelig.

Godt mulig det er forskjell i lyd på de ulike bolt-on løsningene (er jo noen som påstår det), men jeg har ikke så gode ører at jeg kan høre det tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.