Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En god "metal-amp"?


Espy

Anbefalte innlegg

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

TUFF: Må jo ærlig innrømme at den låter veldig bra til Metal... Hvordan er den på for eksempel blues? Hvor mye har du tenkt til å selge den for i norske kroner?

Beklagar, men jag vet inte hur den låter till blues, jag har bara kört punk på den :) . Pris tar vi (enligt Forum-reglerna) via PM :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det diskuteres mye om vreng fra preamp og sluttrinn her. Jeg mener at god metallvreng først og fremst formes i preamp. Den vrengen du får i sluttrinnet mener jeg er mer ettertraktet i klassisk (hard)rock. Eller er det noe jeg har misforstått? Moderne higain-forsterkere, som gjerne brukes innenfor metall, former vrengen på en kontrollert måte i preamp. Lydbildet vil selvfølgelig endre seg, og åpne seg noe opp, på høyere volum, men grunnlyden kan oppnås også på lavt volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok preampvreng som gjelder til metal og, med mindre man får uhorvelige mengder vreng ut av sluttrinnet. Når det er sagt, er det mange metalamper som låter drit på lavt volum og (les: 6505). Gjelder å pushe dem litt for å få trøkk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.