Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En god "metal-amp"?


Espy

Anbefalte innlegg

Spiller du hjemme, så skal det gå greit med 5W rør. Den er ikke like høy som 50W som seinere nevnt i tråden, men høyt nok. Saftig vreng har den i massevis. Ville absolutt ha prøvd den da, å vært sikker på at den er noe for deg.

Siden jeg ikke har no særlig anledning for å prøve ut forsterkere, så må jeg jo bare satse på at jeg velger riktig... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spiller du hjemme, så skal det gå greit med 5W rør. Den er ikke like høy som 50W som seinere nevnt i tråden, men høyt nok. Saftig vreng har den i massevis. Ville absolutt ha prøvd den da, å vært sikker på at den er noe for deg.

Bare for å gjøre det klart for å unngå misforståelser, så mente jeg selvsagt ikke alle amper. Men generelt sett rør vs transistor =p

Angående topper til over 10k.. Jeg vil no påstå at de er en smule flere topper i prisklassen over 10k. Men det er ingen selvfølge.

Finnes mange, mange, mange gode comboer som koster mye. Og en topp+kabinett er ikke nødvendigvis bedre enn combom som mange tror :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Mesa Boogie lager vel comboer til godt over 20 000..

Når man beveger seg utover Marshall og Peavey sine amper så finnes det ganske mange merker som produserer dyre comboer.

Det han kanskje mente å si var at alt over 10 000 nødvendigvis låter greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg sa feil. Jeg var ikke engang klar over at det finnes comboer til over 20k.

Men tråden handler ikke om dette. Tror neppe Espy er interessert i en combo til 20k uansett ;)

Veldig riktig Teppe ;)

Tviler på at jeg klarer å selge ting til en verdi av 20k :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) Ser jo ganske bra ut, men tror jeg er litt mer in for Randall'en eller H-5'en :S

selv ville jeg tatt med gitaren til butikken for å prøve alle sammen. Det er ikke alltid like lett da.

Det som er veldig kjekt med den Vox-en er at du ikke trenger å kjøre opp lyden høyt for å få riktig lyd, siden du kan stille inn watt-styrke på baksiden. Veldig kjekt hvis du må ta hensyn til andre. Er ikke kjent med Randall'n og H-5'n, om det er en sånn switch eller ikke.

Andre ting som kan vurderes er jo Guitar Rig eller en POD for å koble til PC.. Mye moro man kan gjøre med de, og det er lett å ta opp. Mange effekter, og mange forskjellige forsterker modeller. Å høre opptak av seg selv spille gjør deg bedre og.

Ser også du har en Micro Cube nå. Sønnen min på 9 år har en helt lik en, og den gir jo helt grei lyd til han, alt tatt i betraktning. Den er jo faktisk kun på 2 watt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv ville jeg tatt med gitaren til butikken for å prøve alle sammen. Det er ikke alltid like lett da.

Det som er veldig kjekt med den Vox-en er at du ikke trenger å kjøre opp lyden høyt for å få riktig lyd, siden du kan stille inn watt-styrke på baksiden. Veldig kjekt hvis du må ta hensyn til andre. Er ikke kjent med Randall'n og H-5'n, om det er en sånn switch eller ikke.

Andre ting som kan vurderes er jo Guitar Rig eller en POD for å koble til PC.. Mye moro man kan gjøre med de, og det er lett å ta opp. Mange effekter, og mange forskjellige forsterker modeller. Å høre opptak av seg selv spille gjør deg bedre og.

Ser også du har en Micro Cube nå. Sønnen min på 9 år har en helt lik en, og den gir jo helt grei lyd til han, alt tatt i betraktning. Den er jo faktisk kun på 2 watt.

Dessverre så bor jeg ganske avsides fra musikkbutikker :/ Bor ikke ikke i no sentrum akkurat.

Er det slik at den lyden du helst vil ha, gjerne kommer på et bestemt volum på mange forsterkere? Det å velge watt-styrke har jeg ikke sett noe av på de andre, men for alt jeg vet så kan det hende det er det :S

Jeg har egentlig ikke sett så mye på sånne POD'er før, men er vel greit å holde seg til forsterker foreløpig vel ;) Noe jeg har veldig lyst på er sånn opptaksgreie på forsterkeren, så jeg kan spille inn noe, og spille sammen med det, men som sagt så er det aller viktigste en god metal-lyd :)

Så sønnen din har en sånn ja? Veldig fin nybegynner/øvingsforsterker, definitivt, men er den virkelig bare på 2 Watt?! Wow, trodde den var på 10 jeg. Siden han har en sånn, så antar jeg at du veit det er en "mode" som heter Classic Stack eller Stack Classic? Veit du om det er en slik lyd på disse forsterkerne som vurderes, bare med en bedre lyd kanskje? Snakker om Vox, Randall og H-5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sønnen din har en sånn ja? Veldig fin nybegynner/øvingsforsterker, definitivt, men er den virkelig bare på 2 Watt?! Wow, trodde den var på 10 jeg. Siden han har en sånn, så antar jeg at du veit det er en "mode" som heter Classic Stack eller Stack Classic? Veit du om det er en slik lyd på disse forsterkerne som vurderes, bare med en bedre lyd kanskje? Snakker om Vox, Randall og H-5

Jepp, er på 2 watt. --> http://www.roland.no/product.asp?id=142&productid=424&view=specs

Jepp, er kjent med de forskjellige modellene den emulerer. For å få slike så må man ha en modelleringsamp.

Er ikke kjent med Randall-forsterkeren, men etter hva jeg kan se, så er ikke den en modelleringsamp.

På Vox-forsterkeren har du 22 slike å velge mellom, og du kan lagre innstillinger.

Fra ca. 1:55 i videoen tester han ut ulike rock og metall modeller.

Blackstar-forsterkeren er en ren rørforsterker så der er det ikke slik at du kan velge model.

Er det slik at den lyden du helst vil ha, gjerne kommer på et bestemt volum på mange forsterkere? Det å velge watt-styrke har jeg ikke sett noe av på de andre, men for alt jeg vet så kan det hende det er det :S

Ja, med rørforsterkere må man skru opp lyden en del for å få vreng. Det er ihvertfall verdt å merke seg det når man skal kjøpe hvis man er avhengig av å få den tonen du vil ha og vil/må ta hensyn.

På Randall-forsterkeren trenger du ikke dette, siden det ikke er rør i den.

PS. Opptak er greit å ha på forsterkeren, men det går og an å kjøpe seg en loop-pedal. :)

Endret av MDRattle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.