Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En god "metal-amp"?


Espy

Anbefalte innlegg

Roland Cube 80X så i grunn ganske interessant ut! Kan det være greit å skaffe en brukt? Er det sånn at man helst trenger en pedal ved siden av denne også?

vet ikke hvordan det er med cube 80x, men min 15x låter rompe med pedaler. sannsynligvis så trenger du heller ikke pedaler da en cube har mange forskjellige vreng typer, alt fra rock til vepsebol. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vet ikke hvordan det er med cube 80x, men min 15x låter rompe med pedaler. sannsynligvis så trenger du heller ikke pedaler da en cube har mange forskjellige vreng typer, alt fra rock til vepsebol. :)

Fint hvis jeg slipper pedaler da :) Koster jo gjerne en del for de. Ja det er jo sant at Cube har flere vrengtyper, og det er da enda godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har nå trådstarter allerede en Cube forsterker... HT-5 liker jeg, får du sjangs til å prøve den så gjør det. Valveking er også fet, men ville heller satsa på HT-5 om jeg skulle ha spillt metal.

Det står at HT-5 bare er på 5W... Er vel kanskje greit å ha litt mer enn det vel? Og synes den koster litt mye til bare å være 5W :S Og begge disse ampene er rørforsterkere :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye mindre stress med en rørforsterker enn folk tror. Det er mye myter ute og går skjønner du.

Eneste er at du må være forsiktig når du frakter den og at du kanskje må skifte rør med et par års mellomrom.

Men være forsiktig må du jo med andre amper også, så der gjervner det seg ut. Og de har ofte mindre knotter å skru på enn mange digitale amper.

Når det gjelder rørforsterkere, så må du ikke bry deg om watt. Det har lite å si.

En rørforsterker på 5w kan til og med spille høyere og høres STØRRE ut enn en transistor på 50w. I tillegg til mer levende.

Men sånn av transistorer, så kan du også sjekke ut Randall RG75. Tror det ligger en slik til salgs ganske billig her på forumet. Og den skal være ganske bra til metal og rock. Spesielt i den prisklassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ikke så veldig interessert i rør-amper, siden jeg har fått det intrykket av at de er litt mer "kompliserte". Altså, kjedelig hvis det skulle gå noe galt med dem, for da sitter jeg igjen med noe jeg ikke har peiling på hvordan jeg skal få fiksa. Vanlige forsterkere er vel mer rett fram, og det kan ikke gå så veldig mye galt med dem?

Transistorforsterkere er gjerne mer robuste enn rørforsterkere, mne dersom noe går galt med en, ville jeg heller bytta ut et rør i en rørforsterker enn å prøve å lokalisere og bytte ut en chip i en transistorforsterker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye mindre stress med en rørforsterker enn folk tror. Det er mye myter ute og går skjønner du.

Eneste er at du må være forsiktig når du frakter den og at du kanskje må skifte rør med et par års mellomrom.

Men være forsiktig må du jo med andre amper også, så der gjervner det seg ut. Og de har ofte mindre knotter å skru på enn mange digitale amper.

Når det gjelder rørforsterkere, så må du ikke bry deg om watt. Det har lite å si.

En rørforsterker på 5w kan til og med spille høyere og høres STØRRE ut enn en transistor på 50w. I tillegg til mer levende.

Men sånn av transistorer, så kan du også sjekke ut Randall RG75. Tror det ligger en slik til salgs ganske billig her på forumet. Og den skal være ganske bra til metal og rock. Spesielt i den prisklassen :)

Er det virkelig det? Hvis det bare er et par års mellomrom så skal det vel gå fint uansett :) Men selvom den til 5W kan høres høyere ut enn en 50W... Har den også en kraftig vreng?

Titta akkurat på den på forumet, og den har jo vært der siden mars... Rart han ikke har fått solgt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transistorforsterkere er gjerne mer robuste enn rørforsterkere, mne dersom noe går galt med en, ville jeg heller bytta ut et rør i en rørforsterker enn å prøve å lokalisere og bytte ut en chip i en transistorforsterker :P

Såpass ja :o Men er sjansene så store for at chippen blir skada/ødelagt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående HT-5, så får noen som har spilt mer på den svare.

Ingen som kjøper den fordi folk i den prisklassen ofte er ute etter en forsterker med mye effekter og og sånn som man ikke får bruk for. Sånn som Marshall MG..

I see... Jeg må innrømme at effektene på Roland Cuben tiltrakk meg en del da jeg kjøpte den, men det var bare de få første dagene at jeg i det hele tatt brukte dem :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk litt videoer på Youtube. Du kan ikke stole helt på dem, men ofte så gir de et inntrykk av hvordan ampen låter. Gjerne gitar > amp uten effekter ;)

Den er grei :) Sjekker litt rundt hva flere folk mener om Randall'en, og så og si alle er positive til den og at det er en god metal-amp til en rimelig penge. Fant også tilfeldigvis denne til 1999,- på Finn.no også. Og da følger det med footswitch. Gjorde det på en annen som solgte for 2499,- også. Er det noe som følger med ved kjøp av den forsterkeren eller no? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å melde din interesse til selgeren så finner dere ut av det! ;)

Det skal jeg nok, bare jeg får solgt no ting så jeg kan få kjøpt den :D Har jo ting som fort kan bli litt penger hvis jeg selger det :) Du skulle ikke ha bruk for technic lego eller playstation 2 elns da? Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.