Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar! P90


Kris Rex

Anbefalte innlegg

Fikk tak i en Gibson Les Paul Gem via finn.no her om dagen.

Var på utkikk etter en vintage gitar som ikke var altfor dyr. Så dukket denne opp, og da var biffen enkel å slenge på grillen..

Den har fargen Emerald Green, men ser svart ut uten sollys. Fargen skjærer fint frem i lyset og gir en nydelig diamant-aktig grønnfarge.

Mikkene er P-90, noe jeg aldri har prøvd før.

Gleder meg til øving senere i kveld.

Serienummer : 92896579

Ut av dette tyder jeg følgende : Årsmodell 1996, lagd 28-09 det året og det var gitar nummer 579 den dagen. Dette er sikkert heeelt riktig antydet (naaaaat).

post-3994-017242100 1279267568_thumb.jpg

post-3994-000281600 1279267574_thumb.jpg

post-3994-014562400 1279267586_thumb.jpg

post-3994-093258900 1279267593_thumb.jpg

post-3994-076489200 1279267598_thumb.jpg

Endret av Zevs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut av dette tyder jeg følgende : Årsmodell 1996, lagd 28-09 det året og det var gitar nummer 579 den dagen. Dette er sikkert heeelt riktig antydet (naaaaat).

Fin gitar, men den er ikke lagd 28. september. Den er lagd 16. oktober :) 289. dagen i året. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en likedan her i distriktet. Fin og spesiell LP Studio det der, men noe samlerobjekt blir det vel sannsynligvis ikke.

Vel, om 25-30 år kan han sikkert selge denne for rundt 20 lapper siden de var laget i en begrenset periode ;)

Se bare på Les Paul Standard pre 2004. De stiger sakte men sikkert i verdi pga at de sågar er bedre enn dagens utgave, og sjekk prisene for en tidlig 90-talls Les Paul Classic på ebay. De stiger og stiger grunnet byggekvalitet, treverk etc.

Man vet aldri med Gibson, så..."hang on to it"!

Gratulerer med ny rockeøks. P90 swinger det av B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har vertfall et potensiale til å bli samlegitar. Kanskje ikke på lik linje med custom eller originale, men kanskje heller som sjeldenhet på markedet.

Gem`en låter og spiller bedre enn min LP Studio fra 95. Den var til og med bedre enn min LP Classic.

Godt oppsatt med god intonering samt P-90 utgjorde en del.

Har hørt mye skryt om P-90, men jeg var redd for at de skulle bli for "singlecoil" til rock og metal. Dette avblåste de relativt fort, de låt jo helt konge på både clean og vreng.

Jeg merket singlecoil lyden bedre på clean enn på overdrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om 25-30 år kan han sikkert selge denne for rundt 20 lapper siden de var laget i en begrenset periode ;)

Se bare på Les Paul Standard pre 2004. De stiger sakte men sikkert i verdi pga at de sågar er bedre enn dagens utgave, og sjekk prisene for en tidlig 90-talls Les Paul Classic på ebay. De stiger og stiger grunnet byggekvalitet, treverk etc.

Man vet aldri med Gibson, så..."hang on to it"!

Gratulerer med ny rockeøks. P90 swinger det av B)

Det kan jo selvsagt hende, men kanskje mest på grunn av generell prisstigning.

Den dyreste ordinære 90-talls Classic jeg fant på ebay går for 1999 USD. Det tilsvarer omtrent 12500 NOK. Veil. pris ny var vel godt over 20 store den gangen også, hvis jeg ikke husker feil.

De dyre Standardene å¨ebay er så vidt jeg ser vintage eller RI-serier, mens de andre går for pluss/minus 15000 norske. Jeg ville ikke kjøpt en som en investering for å si det sånn, men det er ikke det som er viktig heller.

Trådstarter er storfornøyd med kjøpet, og P90 i Mahogny kropp, rocker hardt! Så enkelt er det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Gammel tråd, men jeg bumper denne av ren nyskjerrighet.

Hva er det folk flest bruker p90 til ?

Siden jeg kjøpte denne gitaren har det gått i :

AC/DC

Bruce Springsteen

Rainbow

Bon Jovi

Kansas

Kiss

OSV

Jeg føler at P90 og Les Paul nailer disse bandene perfekt.

Derfor har jeg lyst til å høre hva andre bruker deres P90`økser til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ser bort fra veldig tight metall-vreng, så nailer P90 _alt_ perfekt! Kommer garantert til å få meg en ny P90-øks med tiden.

Jeg prøver riktignok aldri å naile lyden til andre band, men lage mine egne lyder som funker til musikkstilen, og da har jeg spilt et rimelig bredt spekter av låter og sjangre med P90-øksa mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en P90, i halsposisjon på hjemmelagd gitar, men det blir definitivt ikke den siste. Funket som ei kule i studio med skitten rockevreng, gjennom Leslie på fullt, clean og stort sett alt. Digger den twangen som man bare ikke får med humbuckere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd, men jeg bumper denne av ren nyskjerrighet.

Hva er det folk flest bruker p90 til ?

Siden jeg kjøpte denne gitaren har det gått i :

AC/DC

Bruce Springsteen

Rainbow

Bon Jovi

Kansas

Kiss

OSV

Jeg føler at P90 og Les Paul nailer disse bandene perfekt.

Derfor har jeg lyst til å høre hva andre bruker deres P90`økser til!

Det burde vært obligatorisk og hørt igjennom hele dvd,n "Let the boogie do the talking" med Backstreet Girls

http://www.platekompaniet.no/Film.aspx/DVD/Backstreet_Girls_-_Let_The_Boogie_Do_The_Talking/?id=VOW147DVD

P 90 kan brukes til nesten alt. Er selv den lykkelige eier av 2 les paul junior + en les paul standard og jeg vil påstå at jeg får nesten alle samme lydene/sounden av p90 alene på juniorn som av standaren med 2 mikker. Bare å bruke pottene litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.