Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Teletråden


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Gunnar: Du hadde jo en Suhr-tele tidligere - hva syntes du om den? Må si jeg sikler litt på en Suhr Tele Pro, selv om jeg er veldig fornøyd med Squier'en. Men av en eller annen grunn føles Squier'en litt "skranglete", kanskje hjernen min spiller meg et puss fordi dette er en billiggitar, eller at jeg sammenligner med de dyrere gitarene mine. Er vel kanskje mest det at halsen kjennes litt for pinglete ut. Det påstås at det er en standard C-profil, men den kjennes veeeldig slank ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Suhr Telen var lett og resonant, og var et instrument hvor det var kvalitet i alle ledd.

Den var fin å spille på og den låt bra, men likevel syns jeg det var noe som mangla.

Var det kanskje det som kalles "mojo", eller sjel eller noe sånt.

Det er i hvert fall noe som '69 Telen har plenty av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender John5 (det viser seg at det er lurt å ikke ta bilde av headstocken).

Ellers har det kommet mye fint her nå, jeg må ta en nærmere kikk på tråden i kveld.

He he. Jeg bare lurte.. Ser jo at det er en Tele med SS og Bigsby. Men jeg kan ikke se om det er vanlig pu-velger på den, og så har den en toggleswitch. Fin er den ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt lille monster.

Satt sammen av diverse deler. Kroppen er hjemmebygg, resten er kjøpt litt her og litt der. Sitter en duncan jb i bridge og i midtposisjon og en singlecoil av ukjent merke i neck.

Hvor i alle dager er denne midtposisjonen og neck pickupen tenker du sikkert. De er nemlig skult under plekterbrettet. Ett monster av en tele, og veldig tilfredstillende å ha "bygd" den selv.

post-6511-079575000 1279274237_thumb.jpg

post-6511-081315900 1279274243_thumb.jpg

post-6511-070701800 1279274250_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kjøpte en Fender '52 RI Hotrod hals, og en swampash Butterscotch relic kropp fra MJT.

Begge deler med nitro finish, og uten noe hardware. All hardware er Callaham, og den har Fralin pickups.

Gitaren veier litt under 3kg., og er ekstremt resonant.

En gitar jeg er veldig fornøyd med, ja faktisk en av de beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Fender '52 RI Hotrod hals, og en swampash Butterscotch relic kropp fra MJT.

Begge deler med nitro finish, og uten noe hardware. All hardware er Callaham, og den har Fralin pickups.

Gitaren veier litt under 3kg., og er ekstremt resonant.

En gitar jeg er veldig fornøyd med, ja faktisk en av de beste.

Sier du bare for å trøste deg selv... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha litt trøst nå uten R8 i hus,

men faktisk en ekstremt bra gitar.

(selv om det ikke er en R8)

Betviles ikke. Aner meg at du har god sans for kvalitet hva gjelder gitarer. :)

Edit: Og ikke minst, amper.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt lille heimbygg:

tele.jpg

Kroppen er en gammel washburn. Vintage(no name)spekka plukkopper. Halsen er Mighty Mite som er en ganske feit V-type. Elektronikken er rigget som broadcaster blend. Dvs 1. posisjon gir broplukkopp med halsen i blend, altså ingen tonekontroll. Midtposisjon kun hals. 3. posisjon - hals uten diskant. Altså få en tele til å høre Jazza ut. Rigget med papir i voks kondensator - fordi noen sa det var best ;). Venter på ny kropp i lys "honey/amber" finish, altså forhåpentligvis butterscotch-blond lignende farge. Skal da også "oppgraderes" med 3 stols bro og ikke den moderne 6´ern som står på nå. Legger seff ut nye bilder da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.