Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Teletråden


GunnarpåMo

Anbefalte innlegg

Hva med en" vis din Tele" tråd?

Kan jo også ha plass for telediskusjoner og annet teleprat.

Her er mitt nyinnkjøp. En '69 Blonde i original stand.

105316_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/42367/105316.jpg

105317_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/42367/105317.jpg

105318_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/42367/105318.jpg

105319_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/42367/105319.jpg

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fender Telecaster '52, Made In Japan 2009, Natural Ash, USA Texas Special pups (stock). Dritbra Tele, selvimport fra Japan, total kost på kr. 7100,- Eneste "negative" er poly istedet for nitro....but, who cares? :P Gitaren fungerer ypperlig, og er langt bedre enn noen MiM Tele/ Strat jeg har hatt.

4560997841_b042f4db89_o.jpg

4561626426_06ddbf0e9c_o.jpg

4560998829_da427b0c34_o.jpg

4560999379_61a1139d7f_o.jpg

4561002091_c2e2569f64_o.jpg

4561000791_ffb4db2f31_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en HW1, som ble frarøvet sin sorte nitrolakk av undertegnede, påmontert en seks-stols bridge fra GFS, sort plekterbrett, og oljet opp.

Men så fikk jeg lyst på en Tele med Piezo, og HW'en bor nå på Vestlandet. Power Telen var født med handicap og reiste hjem til Fender, så nå har jeg ingen Tele.. :huh:

post-5536-071370800 1279219023_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min '95 Am.Std. RS elektronikk, skiftet bånd en gang. Ellers original. Vært med meg siden '98, og min desidert mest brukte gitar bortsett fra det siste året, muligens.

DSC_0410.jpg

Så min '85 mod. japanske '72 Custom Reissue. Brukt til "keefish" stuff og "modda" om til 5-strenger... ;)

DSC_0472.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min, et sammensurium av diverse deler. Kroppen er fra en Highway 1 påskrudd en musikraft hals. Pickupene er av typen Dimarzio Twang Kings. Kluson stemmeskruer og messingsadler av tysk fabrikat, selvsagt av vintage dobbel type. Halsen trenger en runde med båndsliping så jeg har valgt å bruke gitaren til slide inntil jeg får det gjort. Forøvrig så minner Byljers innlegg meg på om at at jeg TRENGER (ikke "vil ha") en blond tele med svart plekterbrett og lønnehals i tillegg til den jeg har :)

HPIM1400.jpg?t=1279223574

Endret av Brötthäst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn ble jeg aldri fristet til å skaffe meg noen tele tidligere. Skulle det værra gittar, skulle det værra Stratocaster! Men ettersom jeg så og si aldri bruker plekter, burde egentlig den litt skarpe tele-lyden passe meg bedre. Så var det en dag jeg var innom en av de lokale gitarpusherne og prøvde diverse Telecastere, og jeg forstod hvorfor jeg hadde opplevd tilværelsen som ikke helt komplett tidligere; jeg MÅTTE ha en tele, det skjønte jeg nå!

Prøvde en del USA-teler, men det var ingen av dem som falt helt i smak - de var litt daue i tonen, liksom. Noe kan jo skyldes gamle strenger, og noe kan skyldes at jeg ikke kan fordra maple-halser og derfor kun prøvde gitarer med rosewood-hals. Da jeg prøvde en Squier 60's Classic Vibe Custom, forstod jeg at dette var gitaren jeg skulle ha. At den i tillegg var meget pen, og at håndverket var fint utført gjorde valget lett.

CVtele1.jpg

Jeg har en mistanke om at Classic Vibe-serien til Squier er laget med tanke på å se hvor høyt de kan presse kvaliteten og likevel selge gitarene relativt rimelig. Naturligvis er det spart inn litt her og der (som vanlig på stemmemekanikk og jackplugger), men pickupene gir god lyd.

For tiden prøver jeg ut 011-strenger (09 er kun for girly men, 010 er absolutt minimum, på strat'en min bruker jeg 012...), men vet ikke helt om jeg mister for mye "twang". Den spesielle tele-lyden er vel en kombinasjon av lite routing i gitarkroppen, bridge-plata, de tre sadlene og naturligvis pickupene. Jeg har imidlertid en anelse om at en tele ikke vil låte bra med altfor tykke strenger, samt at kroppen ikke bør være for tung og sidrompa - den må kunne vibrere. Noe av mystikken med å lage gitarer er vel å balansere de ulike faktorene mot hverandre, slik at man ender opp med et godt instrument til en akseptabel pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.