Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stemme gitaren i C, E osv


Garry

Anbefalte innlegg

Hej!

Hadde trøbbel med at gitaren lagde kleine ulyder pga strenger som kom borti frets, så jeg las på forumet at en med samme problem "stemte gitaren sin i E" så ble ulydene borte.

Jeg prøvde det samme og det funka.

Så jeg har to kjappe spørsmål:

1) Er dette usunt for gitaren? Strengene er ganske stramme nå (var tidligere stemt i C), vil dette bøye nakken eller noe sånn at den blir enda verre om jeg vil stemme den tilbake til C?

2) Hva vil det egentlig si å stemme en gitar i E eller C? Jeg brukte en elektrisk stemmer og trykte inn Key.

Syntes det var en mye finere klang i gitaren nå enn før, men jeg vet egentlig ikke hva det innebærer. Vil jeg ikke kunne spille sammen med instrumenter som er stemt i C uten at det høres rart ut feks?

mvh Garry

Endret av Garry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at det gjelder mer for de tykkeste strengene.

Denne havna på teori-forumet pga det er mest teorien jeg lurer på btw :)

Vil det koste mye å fikse buen?

Endret av Garry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil vedde om hvor lang tid det tar før CastorFiber kommer med teoretiske korrektheter ang. gitarstemming i E, C osv.? :D

Haha, de fleste spørsmåla mine her har vært dårlig formulerte noob-spørsmål, men han har hjulpet meg mye så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.