Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan beholde træler på fingre?


orsvend

Anbefalte innlegg

Heisann

Om et par ukers tid skal jeg på den beryktede Freak Guitar Camp! Der kommer jeg til å spille gitar mange mange timer om dagen, så det er selvfølgelig viktig å ha forberedt fingrene. Dette har jeg gjort ved å spille mer og mer gitar per dag så fingrene blir hardere. Men her kommer problemet: Jeg skal til syden ei uke rett før campen, og trælene mine har en tendens til å bli borte fortere enn svint.

Noen som har noen tips til å beholde/bygge træler, som ikke innebærer å spille gitar? Grave fingrene ned i sanda? Stikke de med nåler? Klø seg mye i rompeskjegget?

Im all ears! (And fingers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt i ganske mange år. Noen ganger ganske lite, andre ganger masse. Det er lærhuden som teller, trælene spiller ikke like stor rolle. Selv om jeg ikke spiller så mye for tiden, kan jeg fortsatt stikke synåler inn i fingertuppene uten å kjenne noe som helst. (Kult partytrick..) Tror dette går bra.

Er du redd for at det blir for lite træler, så kan du alternativt dyppe fingrene i kontaktlim, så i sand, og gni det av på rompesjegget. Det har jeg hørt er effektivt. :)

God tur, forresten. Selv nøyer jeg meg med en tur til Skottland, der jeg selvfølgelig skal se om jeg får kjøpt en sekkepipe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt i ganske mange år. Noen ganger ganske lite, andre ganger masse. Det er lærhuden som teller, trælene spiller ikke like stor rolle. Selv om jeg ikke spiller så mye for tiden, kan jeg fortsatt stikke synåler inn i fingertuppene uten å kjenne noe som helst. (Kult partytrick..) Tror dette går bra.

Er du redd for at det blir for lite træler, så kan du alternativt dyppe fingrene i kontaktlim, så i sand, og gni det av på rompesjegget. Det har jeg hørt er effektivt. :)

God tur, forresten. Selv nøyer jeg meg med en tur til Skottland, der jeg selvfølgelig skal se om jeg får kjøpt en sekkepipe!

Lurer på åssen det låter jeg... Amazing Grace, med lærhud ?? :unsure::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen altså, dette er slik. Først får man sår hud, så får man træler, og så får man lærhud. Og så kan man få træler på lærhuden, også. Dette regner jeg faktisk med at du kjenner til, egentlig, så lenge som du har spilt.

Spiller man ekstremt mye, får man også såkalte "andefingre". Kikke på fingrene til de som lever av å spille cello, så ser du hvorfor det kalles det.

Tviler på at lærhuden kommer til å ha noen innvirkning på mine sekkepipeprestasjoner.

Men ser meg litt i ånden, noe slikt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen altså, dette er slik. Først får man sår hud, så får man træler, og så får man lærhud. Og så kan man få træler på lærhuden, også. Dette regner jeg faktisk med at du kjenner til, egentlig, så lenge som du har spilt.

Spiller man ekstremt mye, får man også såkalte "andefingre". Kikke på fingrene til de som lever av å spille cello, så ser du hvorfor det kalles det.

Tviler på at lærhuden kommer til å ha noen innvirkning på mine sekkepipeprestasjoner.

Men ser meg litt i ånden, noe slikt:

Må bare legge meg flat her... Lærhud og træler kjenner jeg til, det er sekkepipekunskapen det skorter på. Tenker liksom på tørre sprukne puter på en sax .. :lol:

Venter i spenning ... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en souvernirselger og kjøp en sånn liten korallbit. Legg den under venstrehånda og trom galopp en times tid hver dag når du har henslengt legemet i sanda. De er du bedre rusta når du kommer hjem enn da du dro .. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det jo mange fiffige tips =p Tror jeg følger kjutte sitt rett og slett om det ikke finnes noe superhot kongetips.

Problemet mitt er at jeg nesten ikke får træler, og de blir borte fort. Aldri hatt lærhud eller noenting selv om jeg spiller flere timer om dagen. Kjipt =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at du har lærhud, du vet det bare ikke selv. Du hadde ikke klart tretimersøkter med partybandet kveld etter kveld hvis du ikke hadde det. Men som sagt sliping er fint, men ikke overdriv. Blir det sårt, har du tatt i for mye. Understreker at dette ikke er tullepost. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du reiser med kjæresten, så regner jeg med hun tar med seg neglefil. Det bruker jeg hver gang jeg er lenge vekke fra gitaren. Pusser litt på tuppene, så bygges det opp et fint tykt lag som er deilig å spille med. Ellers bruker jeg superlim når jeg har mange øvinger, noen konserter og ellers vet at jeg har lite å gjøre den uken (da spiller jeg mye). Etter jeg har tatt litt superlim på fingertuppene pusser jeg det fint (med neglefil), slik at det ikke hefter strengene. Jeg vet ikke hvor godt det er for fingrene, men det funker for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.