Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Det å selge sin første elgitar...


Konnis

Anbefalte innlegg

Epi LP er en bra gitar, men blir nok aldri noe samlerobjekt. Hvis gitaren ikke blir brukt, eller har noen spesiell sentimental verdi hadde jeg ikke nølt med å selge.

Har kvittet meg med noe stash etter hvert, bl.a. både min første og andre gitar, men det er ikke noe jeg angrer på. Har såpass gode instrumenter nå at jeg ikke savner dem noe særlig. Men salget av '77 Marshallen har jeg en mistanke om at jeg kommer til å angre på en gang i framtida... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Epiphone Les Pauler er litt for mye samlebånd til at de er lette å bli skikkelig glad i. Min første el-gitar var en Morgan strat-kopi. Det finnes sikkert tusenvis av den, og alle er like kjedelige, og jeg tenkte meg ikke om engang før jeg solgte den til en venn. Jeg ville derimot aldri solgt den 40-50 år gamle Hagström nylonstrengeren jeg fikk av besteforeldrene mine når jeg ville begynne å spille gitar. Den er sikkert ikke verdt noe, mangler nå en nøtt, og er ekstremt slitt estetisk sett, men den gitaren drar ingen steder.

Den første gitaren jeg selv betalte for vil jeg nok heller aldri finne på å selge, ikke at noen hadde gitt noe for den heller slik den ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold den... Kommer aldri på tale å selge min første.

Bruk den heller som ett prosjekt... sett i noen spennende pickup'er, gjør noe kult med den... behold det du evt. tar av.

Men nå angrer jeg på alle gitarsalg da... :blush:

Har vel egentlig bare solgt to stykker... men angrer på de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg den :)

Hvis den første gitaren du hadde var akustisk, så er jo det den første gitaren din. Første gitar, er nærmere enn første el-gitar...

Jeg solgte min første el-gitar for ikke så lenge siden. Har ikke angret enda :) Har fortsatt den gamle nylon strengern som jeg arva av morra mi :) Den betyr mer for meg :)

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede solgt min første gitar, og angrer en smule på det fortsatt.

Men jeg regner Epien som min som min første "ordenlige" gitar som jeg har brukt mye, og den skal jeg beholde så lenge som mulig.

Hadde vært fett å hatt en heftig samling av gitarer som Gibson, PRS, MM ol, også kunne si at "dette er den første gitaren min" og peke på Epien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte min første kasse gitar, men har jeg savnet den? Hm, kanskje fingrene, men ørene, nei. Noe jeg aldri kommmer til å gjøre er å selge min første el-gitar, men det er fordi den har en lang historie bak seg før jeg fikk den og nå som jeg har den. Egentlig hver Fret har vært en opplevelse. Nå har jeg kjøpt meg ny gitar, og tror det blir bare den jeg komemr til å spille på når jeg er på scena, men tenker alltid at den gamle skal jeg få brukt en dag også. Nei, tenk på minnene, har du gode, eller er det bare godt å bli kvitt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte min første el.gitar for 10 år siden, og da hadde jeg hatt den og brukt den i over 10 år, så jeg skulle kanskje vært følelsesmessig knyttet til den. Det var faktisk en bra gitar, men jeg savner den ikke, og kommer nok ikke til å gjøre det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte mine to første el-gitarer for 17 år siden eller noe, det var el "Falcon" stratkopi og en Vester med "Floyd rose" angrer ikke i det hele tatt.

Men jeg kommer aldri til å selge Mexico-stratten som jeg kjøpte meg for rundt 15 år siden.

Hvis eneste grunn til at du vil selge den er fordi du vil ha en ny gitar/trenger penger, kommer du antageligvis til å angre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke solgt min første (Squier). Eller jeg låner den fortsatt (har gjort det i 10 år). Jeg tror ikke det hadde vært kult å selge den, selv om det er et vrak av en gitar.

Jeg har derimot solgt alle mine "3 første ordentlige" som jeg "aldri skulle selge", angrer ikke. Akkurat nå sitter jeg og tenker på om jeg skal selge Stratocasteren min til fordel for en en Suhr. Jeg vet at innen 2011 er har jeg en Tyler, jeg er av den overbevisning at da kommer jeg til å selge Stratocasteren uansett. Så det blir nå eller da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første var en Kramer 300 HST. Har den fortsatt og er vel egentlig den gitaren jeg bruker mest :) Halsen er som skapt for mine hender(Sikkert fordi jeg har spilt på den siden jeg begynte). Har hatt mye annet bra og dårlig som jeg har solgt, men Krameren blir nok aldri solgt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.