Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skifte strenger selv for første gang


Knewt

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg pleier å ta noen dråper Zalo i vannet de få gangene jeg koker strenger. Det løser opp en god del fett og skitt, men det skummer bra også, så pass på gryta :) Det er som sagt en nødløsning forbeholdt særdeles blakke tider.

I særdeles blakke tider går det fint, ja. Salmiakk-vann er et annet godt tips.

Det blir aldri helt som nye strenger, men av og til er man nødt til å gjøre ting som dette.

Geezer Butler sa en gang på tv at det hadde holdt for han å bytte strenger 3-4 ganger i året og ellers koke strengene ved behov, mens alle bass-teknikerne da så på ham som om han kom fra en annen planet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momsberegning er basert på varens kostnad, inkludert frakt.

Hvis varen koster over 200kr ja. Dersom varen koster under 200 er det momsfritt uansett hvor mye frakta koster.

Koster varen over 200 betaler man moms av varepris+frakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt under 300kr, og servicen var såppass bra der at jeg gladlig betaler det for de, hehe.

Oj, det var billig! :)

Velkommen til DR-klubben! :D Jeg har brukt DR HiBeams (og SunBeams) nesten eksklusivt i årevis. Har prøvd noen andre sett innimellom, men kommer alltid tilbake til DR HiBeams. Det en myk og god streng med mye liv og futt. Skyldes rund kjerne (blir mye mykere da). :)

Det eneste som er litt dumt med DR er at de er dyre og har en og annen dårlig streng her og der. Har lest mange som er misfornøyd med det, at de får dårlige strenger. Selv har jeg etterhvert brukt mange 10-talls sett med DR og har bare fått EN dårlig, så jeg er ikke med i det hylekoret :-)

TIL OP:

Når det gjelder antallet runder rundt stemmeskruen, så pleier jeg å kutte ca. 7-8 cm over stemmeskruen, da får jeg en tett og fin vinding ned på stemmeskruen som holder strengen tett inntil hodet. Men ikke for mye, da begynner strengen å vinde seg rundt stemmeskruen i flere lag, og da forsvinner poenget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var billig! :)

Velkommen til DR-klubben! :D Jeg har brukt DR HiBeams (og SunBeams) nesten eksklusivt i årevis. Har prøvd noen andre sett innimellom, men kommer alltid tilbake til DR HiBeams. Det en myk og god streng med mye liv og futt. Skyldes rund kjerne (blir mye mykere da). :)

Det eneste som er litt dumt med DR er at de er dyre og har en og annen dårlig streng her og der. Har lest mange som er misfornøyd med det, at de får dårlige strenger. Selv har jeg etterhvert brukt mange 10-talls sett med DR og har bare fått EN dårlig, så jeg er ikke med i det hylekoret :-)

Og så stemmer de helt fantastisk ned! I C så er de like krispe og behaglige å spille på, de har fjernet behovet jeg har for å ha en bass med de 4 dypeste fra et 5er sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg får 130 til å passe på en nut som originalt var for en 105 streng.

Og forresten: Jeg er over på Dunlop Nickel strenger på bassen som er stemt til C, og Rotosound Jazz Bass Monel 50 - 110 på P bassen. DR hadde store intonasjonsproblemer, vertfall på P bassen. Tror Dunlop kommer til å befinne seg på den neste bassen og, som endten blir en Rick eller en Jazzbass sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye Rotosound sine strenger, jeg bruker da både steve harris sine flatwounds og RotoSound RS66LE på min andre bass.

Ganske fornøyd med begge egentlig, selv om RS66LE har en tendens til å ruste etter 2 måneder, men jeg har svette lanker så det synger etter da :\

Og jeg har en Dunlop 65 pollish jeg bruker på halsen da alle stregene er av.

Endret av EADG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.