Gå til innhold
-PB

Enkelt innspillingsutstyr

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skulle gjerne hatt noe til å spille inn noen småsaker hjemme. Budsjettet mitt er ikke stort, så jeg skulle helst hatt det billigst mulig. Det jeg trenger er egentlig en mikrofon som fungerer greit til vokal, saksofon og evt. gitar. Jeg har allerede en macbook med Logic Pro 8, men jeg vet ikke hva som trengs. Kravene til kvalitet er ikke store, da jeg verken har penger til det eller behov for det …

Noen tips/forslag/råd? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en Behringermikrofon, og et rimelig lydkort med en preamp i. Kikk gjerne på bruktforumet her for lydkort. Uten at jeg har peiling på det, vil jeg tro at Line6 har noe som kan brukes.

Skal du bruke dette hjemme, er ikke forskjellen på en rimelig og en vesentlig dyrere mkrofon så stor. Du bør spandere på deg et mikrofonstativ.

Det du ser etter, er noe slikt som et MobilePre USB fra M-audio, eller et tilsvarende produkt. Det koster 1300 kroner nytt. Med en mikrofon til tre hundre, er du klar for opptak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Apogee one? Lydkort med innebygd studio mikrofon :) Topp kvalitet ! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen erfaringer med USB-mikrofoner? F.eks Samsom SO1U?

Apogee er omtrent dobbelt så dyr … er det verdt det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Apogee- sverdt det, som at opptaket blir dobbelt så bra, garantert ikke. Jeg har ikke prøvd USB- mikrofoner selv, men det er jo bare en mikrofon med et rimelig USBlydkort innebygget. Det jeg har hørt fra et par stykker, er at kvaliteten på opptaket er forbausende bra i forhold til pris. Det er jo en vei å gå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.