Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MDRattle's gitarer [12.07.2011]


MDRattle

Anbefalte innlegg

Siden det var fint vær i dag, tok jeg med gitarene mine ut i hagen idag for en liten photoshoot. :)

Gibson Les Paul Custom Alpine White:

IMG_3491.jpg

IMG_3492.jpg

Ovation Al Dimeola Custom Legend:

Kjøpte denne av Debris på forumet her. Skulle egentlig bruke 3000,- på akustisk, men gikk på en smell. hehe:)

IMG_2468.jpg

IMG_2467.jpg

Gibson Les Paul Standard Faded:

Fikk denne i 30-årsgave fra dama. Denne er vel den som blir mest brukt om dagen

IMG_2466.jpg

IMG_2465.jpg

IMG_2464.jpg

Endret av MDRattle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen flotte gitarer! Ikke meningen å være sur, men hvorfor skalerer du ikke ned bildene dine? Sitter her med tre 24", og har ikke sjans til å se disse megabildene.. Det er ikke noen av oss som trenger bilder på 1,5 MB, med en oppløsning på 3000 pixels i bredde.

De blir faktisk autoskalert her, men jeg jobber med å skalere dem akkurat nå faktisk.. Blir jo bedre lastetider og det er viktig og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha- takk. Siden jeg faktisk har 5900 pixler tilgjengelig vertikalt, fikk jeg sett bildene, men faktisk er sånn rundt 800x600 pixler ganske greit for så bra bilder for de fleste av oss. Og ja, jeg vet at det skaleres automatisk :)

En nydelig samling, og fine bilder, og ikke minst gitarer!

Kjenner at jeg angrer litt på at jeg ikke slo til på tilbudet på den Ovation- gitaren, den har jeg tafset på, men det er noe med fasongen på gitaren og fasongen på magen som liksom ikke stemte helt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk.

Skjønner godt at formen og fasongen ikke er for alle. Spiller nesten mest på den gitaren for tida. Den er så lett tilgjengelig, der den henger på veggen i stua. Og siden "spillerommet" er rett over der dattera mi på 1 år sover, var det et lurt kjøp. Veldig god gitar å spille på etter man har vendt seg til å ha den på fanget.

Neste gang skal forandre størrelsen FØR jeg laster opp. Det tok en halv evighet å laste opp de store bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det der!

Hvordan funker det stativet med den beryktede lakken til Gibson? Tenke å skaffe noe slikt til FlyingV'en.

Kjøpte dette stativet her da RR-gitaren kom i hus. Trengte noe som var kompatibelt med en RR-V og da ble det dette Hercules-stativet.

Det er riktig som du sier, nitro-lakk går ikke alltid hånd i hånd med gitarstativer. Det som går an å gjøre da er å finne et tøystykke eller håndklede og så legge det der det er kontakt med gitar. Det kan gjøres pent hvis du klipper til og syr litt. Jeg ville ihvertfall gjort det hvis det er snakk om å ha den på stativ "hele tiden".

Har ikke brukt noe tøystykke eller noe som helst selv, men vet om folk som gjør det. Selv har jeg ikke fått noen merker. Jeg har også kommet over den perioden hvor jeg satt barnevakt og bekymret meg for at det skulle komme noen merker på den. Det er min #1, og kommer nok aldri til å selge den.

Skal også sies at det er ikke er glossy lakk finish på halsen til en Standard Faded, men det er en slags klarlakk, "Satin finish" på godt norsk :P

Veldig positivt når det gjelder spillbarhet også. Hånda glir lett og setter seg ikke fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt nettsøking virker det som om produsenten mener det ikke er noe problem heller. Det stemmer nok med tanke på hvor mye yanks saksøker osv..

Vil ha gitaren opp av kassa og fram i rommet! Har sånnsett alt litt slitasje oppe ved heastokken i riper/krakkelering og en gul strek. Mulig gitaren har hengt på veggen hos en storrøyker :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Tøft gear :) Men hvem er du for en kar? Er ikke sååå mange med kule gitarer her i byen :D

Jeg er en av de i tredveåra som liker old school hard rock og metal.

Skal vel sies at du har ganske rått utstyr sjøl, og. :)

Endret av MDRattle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.