Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Generell info om Gibson Les Paul modeller


Norstorm

Anbefalte innlegg

Har ikke LP Standard hatt låseskruer og Tonepros-bro siden 2008? :D

Jo.

Jeg har heller ikke noe problem med at noen foretrekker andre gitarer enn Gibson da det kan være lett å forstå på mange måter, men at man bør velge noe annet enn Gibson pga. de punktene drumageddon skisserer blir feil da påstandene ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt. (som Greener også er inne på) At han da peker på at man heller bør velge Heritage da den er MYE bedre, faller også på sin egen urimelighet da de er ganske så like i konstruksjon.

Jeg har prøvd flere Heritage, og har ikke noe å utsette på dem. Jeg har også prøvd mange Gibsons, og de som kan sammenlignes med Heritage er ikke noe dårligere. Det blir da kun et spørsmål om hva man personlig foretrekker. Hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke LP Standard hatt låseskruer og Tonepros-bro siden 2008? :D

Gibson kommer i masse variasjoner og nettopp derfor er det jo nettopp håpløst å snakke om Gibson som en bestemt kvalitet/modell. Det er som å snakke om at Fender RI modeller har for gammeldags hardware.. når det liksom er litt av poenget med de modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo.

Jeg har heller ikke noe problem med at noen foretrekker andre gitarer enn Gibson da det kan være lett å forstå på mange måter, men at man bør velge noe annet enn Gibson pga. de punktene drumageddon skisserer blir feil da påstandene ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt. (som Greener også er inne på) At han da peker på at man heller bør velge Heritage da den er MYE bedre, faller også på sin egen urimelighet da de er ganske så like i konstruksjon.

Jeg har prøvd flere Heritage, og har ikke noe å utsette på dem. Jeg har også prøvd mange Gibsons, og de som kan sammenlignes med Heritage er ikke noe dårligere. Det blir da kun et spørsmål om hva man personlig foretrekker. Hverken mer eller mindre.

Bare for å korrigere deg litt Audun, så er det ikke JEG som har skissert den forskjellslisten mellom Heritage eller Gibson,

den finner du flere steder på nettet. Jeg syntes det var artig og interessant lesing så derfor ville jeg dele den med dere :)

Hverken du eller jeg har vært tilstede under produksjonen av en Gibson Les Paul Custom eller en Heritage H159 Black Beauty,

så hvorvidt den listen stemmer eller ei kan ingen av oss uttale oss om. Men vi kan gjerne si hva vi TROR om listen, at den f.eks. er riv ruskende feil eller helt sann :D

Endret av drumageddon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å korrigere deg litt Audun, så er det ikke JEG som har skissert den forskjellslisten mellom Heritage eller Gibson,

den finner du flere steder på nettet. Jeg syntes det var artig og interessant lesing så derfor ville jeg dele den med dere :)

Hverken du eller jeg har vært tilstede under produksjonen av en Gibson Les Paul Custom eller en Heritage H159 Black Beauty,

så hvorvidt den listen stemmer eller ei kan ingen av oss uttale oss om. Men vi kan gjerne si hva vi TROR om listen, at den f.eks. er riv ruskende feil eller helt sann :D

Interessant og interessant. Hva 14-åringer skriver på nett om forskjellige gitarer kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Du har rett i at jeg ikke har vært til stede under produksjonen av nevnte gitarer, men du fremstod som du hadde stålpeil på hvordan Heritage blir bedre laget enn Gibsons. Heritage 'Black Beauty'? Please....

Jeg VET at både Gibson og Heritage lager gode instrumenter både ut i fra de jeg eier, har prøvd, hørt, lest om (med "filter").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant og interessant. Hva 14-åringer skriver på nett om forskjellige gitarer kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Du har rett i at jeg ikke har vært til stede under produksjonen av nevnte gitarer, men du fremstod som du hadde stålpeil på hvordan Heritage blir bedre laget enn Gibsons. Heritage 'Black Beauty'? Please....

Jeg VET at både Gibson og Heritage lager gode instrumenter både ut i fra de jeg eier, har prøvd, hørt, lest om (med "filter").

Som sagt, det er ikke jeg som har laget den listen...men ja, den var interessant.

Om det er fjortiser som har laget den listen eller ikke vet jeg ikke...tviler...for listen er ihvertfall laget av noen som har en viss teknisk innsikt når det gjelder gitarer. Kanskje en Heritage-distributør??

Og "Heritage H157 Black Beauty" har jeg også sett flere steder at folk kaller den modellen når den er sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og "Heritage H157 Black Beauty" har jeg også sett flere steder at folk kaller den modellen når den er sort.

Jeg skjønner ikke helt behovet for å relatere alt de har til Gibson hvis de liksom er så uendelig mye bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Heritage selv som har sagt det de stedene jeg har sett det.

Det er folk som eier Heritage og noen butikker som har de for salg.

Skjønner det. Og skal tippe at det ikke er Heritage selv som fremhever sine kvaliteter ifht. Gibson heller, men det gjør det ikke mindre merkelig at eierne er de som føler de må framheve hvor bra gitarene er ifht. Gibsons samtidig som det refereres til Gibson over en lav sko, både når det gjelder kvalitet og "modell-navn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det. Og skal tippe at det ikke er Heritage selv som fremhever sine kvaliteter ifht. Gibson heller, men det gjør det ikke mindre merkelig at eierne er de som føler de må framheve hvor bra gitarene er ifht. Gibsons samtidig som det refereres til Gibson over en lav sko, både når det gjelder kvalitet og "modell-navn".

Det får nå være opp til eierne selv...kan jo hende de faktisk ER superfornøyd med Heritage gitarene sine

og bare vil reklamere litt ekstra i håp om å få en sponsoravtale, hehe.

Jeg for min del spiller kun på ESP Eclipse (Les Paul-type) for tiden og kan ikke få sagt nok om hvor utrolig bra den er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Heritage Guitars er faktisk veldig gode gitarer. Jeg har prøvd kun 2 av dem, og nå har jeg en av dem hjemme. Jeg opplever dem som like til de beste Gibson gitarene som jeg har hatt sjanse til å prøve.

Siden jeg prøvde noe flere Gibson gitarer enn Heritage, må je si at Gibson varierer noe voldsomt i kvaliteten, helt fra det fantastiske til det middelmådige.

Når det er sagt, må jeg si at jeg er helt vill etter en bestemt Gibson LP med P-90 pickups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heritage Guitars er faktisk veldig gode gitarer. Jeg har prøvd kun 2 av dem, og nå har jeg en av dem hjemme. Jeg opplever dem som like til de beste Gibson gitarene som jeg har hatt sjanse til å prøve.

Siden jeg prøvde noe flere Gibson gitarer enn Heritage, må je si at Gibson varierer noe voldsomt i kvaliteten, helt fra det fantastiske til det middelmådige.

Når det er sagt, må jeg si at jeg er helt vill etter en bestemt Gibson LP med P-90 pickups.

Jeg synes det er litt problemer med begrepet kvalitet her. Ja, alle Gibson gitarer er forskjellige. (Jeg utelukker naturligvis ikke at enkelte kan ha direkte feil også.) Hvert instrument i CS Historic serien er kanskje enda mer forskjellig i og med at det er mye håndtverk i bildet. Selv om man ikke liker et eksemplar, betyr ikke det at det er dårlig kvalitet på instrumentet. En annen kan finne en gitar for livet i det instrumentet en annen forkaster som dårlig.

Det er nok heller ingen tvil om at Heritage er veldig gode gitarer (skulle jo bare mangle med Gibsons gamle ansatte og fabrikk... :P ). Det kan hende de er jevnere i hvordan de føles også. Hvorvidt det er en fordel, vet jeg dog ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alles gut",....saken er at Heritage gitarer er like gode som Gibson gitarer, og at de som bryr seg ikke om det " kosmetiske", som liger i navn, kan med god trygghet kjøpe en Heritege.

Selv om en kjent og historisk navn som Gibson er sikert verdt noen kroner ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.