Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Viola Bass


sandmarken

Anbefalte innlegg

For tiden har jeg en BTB 5 strenger bass av merket Ibanez, men denne fungerer best når man sitter og spiller, ettersom den er såpass stor og tung som den er. Derfor vurderer jeg å selge den og heller kjøpe Epiphones kopi av Höfners fiolinbass. Har aldri prøvd denne selv, men jeg må si jeg liker look`n :P Er det noen som har prøvd en slik bass og vet hvordan denne låter, hvordan den er å spille på og pris? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Eg prøvde den i butikk en gang. Må si at eg likte design veldig godt og den hadde fin lyd, men den var litt ubehagelig å spille på, syns at strengene var litt nærme hværandre... Kan hende det bare var inbildning, men du bør alltid prøve en bass før du kjøper den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bassene er dinosaurer. Ut over det Mytola allerede har sagt om lyd, vil jeg bare nevne at de er "The T-rex of neckdive". Firebirdbassen som er beryktet for dette er amatør og regne.

Kroppen veier jo ikke noe, og man må stå og holde halsen oppe.

Hvis du ikke er 98% opptatt av utseende, så dropp det. Det er ikke uten grunn at de er nesten utdødd.

Ikke for å være frekk, men sliter du med en BTB, så er det like greit å heller satse på en liten løpetur, og en kort økt med vekter et par ganger i uka. Så dårlig styrke og kondis kan du da umulig ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Epiphone EB-1 replica, altså litt forskjellig fra den som heter viola. Denne har hard tail og ikke floating som den jeg tror du hinter til.

Den jeg har er hvert fall ikke dårlig å spille på. Slank og fin hals. Problemet er heller at kroppen er veldig uvandt å forholde seg til når den er så liten og dette gjør at den mangler støtte. Min har bare en humbucker-ish mic i hals, mens viola har to minibuckers som gir litt mer muligeter.

Ellers synes jeg det er en flott bass. Looks to kill! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.