Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss OD-3


antos

Anbefalte innlegg

Tenker på å skaffe meg en slik pedal. (Boss Overdrive 3) Noen som har prøvd denne og kan fortelle litt om den? Har kikket litt på videoer på youtube og synes lyden bler ganske stilig. Ellers så virker jo boss sin loop pedal kjekk. Har ikke annet enn enn wah wah pedal og en switcher nå. Må fylle opp med noe snacks :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne faktisk og liker den veldig godt. Den høres veldig naturlig ut som gjør at gitaren/forsterkerens særpreg blir beholdt, og er frekvensmessig flatere enn f. eks tubescreamer, der middle-boy har stjelt litt fra bass-boy. Den er fin for mer sustain/gain og pushe en røramp hardere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her: Det står en OD3 på brettet mitt også, men jeg bruker den som en boost (vreng kl 8 og volum kl 14). Jeg opplever den ikke som spesielt transparent (eller helt clean), men den legger til noe veldig kult på cleanlyden min slik at den kutter bedre gjennom et tett lydbilde når jeg spiller melodilinjer. Jeg anbefaler absolutt denne.

Den høres forresten kul ut med vreng frem til kl 13 også, etter det synes jeg den blir for komprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldg bra pedal. Er sånn en overdrive skal høres ut. Beholder karakteren i ampen og gitaren din veldig godt. Eneste jeg har å utsette er at selv med laveste drive setting så hører du distortion, slik at den ikke kan fungere som en clean boost.

Vær obs på at høyere drive settinger høres veldig vintage ut. Litt uraffinert og hard i kantene (motsatte av creamy).

- Min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå? jeg opplever det motsatte jeg. At den høres veldig komprimert og rund ut med mye vreng i pedalen. Men pedalen har generelt mye vreng fra før, så man trenger ikke skru opp så mye på vrengen her.

Men bruker som oftest mye volum og lite vreng på den når jeg booster opp signalet i forsterkeren. Da blir det bra.

Pedalen reagerer ganske greit på spillingen også. Slå forsiktig på strengene, blir den ren. Slå hardt, så får du vreng. Det er en bra egenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå? jeg opplever det motsatte jeg. At den høres veldig komprimert og rund ut med mye vreng i pedalen. Men pedalen har generelt mye vreng fra før, så man trenger ikke skru opp så mye på vrengen her.

Men bruker som oftest mye volum og lite vreng på den når jeg booster opp signalet i forsterkeren. Da blir det bra.

Pedalen reagerer ganske greit på spillingen også. Slå forsiktig på strengene, blir den ren. Slå hardt, så får du vreng. Det er en bra egenskap.

Enig med deg her. Jeg bruker den aldri med vrengen over kl 13, da blir den for komprimert for min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Boss ME-25? (Evt ME-70 som ser noe mer avansert ut) Hvordan er disse brettene i forhold til enkle pedaler?

Brett har ofte veldig dårlig wah og volumpedal... det er bedre å kjøpe enkle pedaler hvis du vet hvilke effekter du er ute etter.. så kjøper du den du liker best.. men hvis du skal leke deg med masse effekter så kan brett være bedre å begynne med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.