Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bass rett i PA


Duckling

Anbefalte innlegg

Hei. Som trådtittelen indikerer så er jeg ute etter den beste måten å koble bassgitaren rett i PA-anlegg på.

Har til nå brukt DI-utgangen på min Roland Cube 100, men da den alltid står uten volum og jeg monitorerer meg selv via PA-anlegget, har jeg innsett at den er litt i overkant stor når den strengt tatt bare fungerer som en DI-boks.

Har da de siste øvelsene kjørt bassen rett i PA, kun via DI-boks, men da min Jazzbass ikke har de hotteste pickupsa så låter dette veldig slapt i PA. Vil derfor ha en form for kompressor-sak eller noe sånn at jeg kan få litt mer punch i bassen uten å måtte mikke opp en forsterker for å gjøre det.

Det jeg har sett på er enten Aphex 1402 Bass Xciter eller Hartke VXL-1 Bass Attack. Er det noen som har erfaringer med disse pedalene? Er det evt andre pedaler eller bokser som er å anbefale? Disse boksene er veldig tiltalende siden de er så små, men så lenge jeg får noe mindre enn en 100W combo så er jeg egentlig ganske fornøyd. Prislappen bør være ikke så mye over 1000-lappen, og som nevnt så liten fysisk boks som mulig. Er ikke ute etter effekter eller noe slikt, kun litt mer punch i lyden.

Om noe er uklart så spør gjerne, og jeg setter pris på alle tilbakemeldinger (:

Aphex Bass Xciter

Hartke VXL-1 Bass Attack

-Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.