Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pop-rock - EP!


hkh

Anbefalte innlegg

Har spilt inn en EP med bandet mitt i studioet mitt på askøy, sjekk ut:

http://soundcloud.com/hkh/sets/ben-shiver-ep

Miksen er ikke spikret helt enda, tenkte å sanke litt kommentarer her og der for så å ta en siste runde

Vi spiller 2 konserter i molde i sommer hvis noen vil komme, moldejazz onsdag 21. på rådhusplassen halv ett og feriefestivalen fredag 30.06 halv 8 på utescenen

smile.gif

Endret av hkh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommenterer gjerne miks!

Sinnsykt tøffe ting. Jeg liker egentlig det jeg hører veldig godt, men jeg skal prøve å sette fingeren på noe.

Låt nummer 1:

Har du satt et voldsomt highpass-filter på vokalen? Jeg hadde kanskje hentet ut litt mer fra bunnen. Er dette bevisst?

Ellers er jo panoreringen i starten ganske stilig. Bandet kommer brått inn, kjempetøft. Hører at det er kompressert, men det er heldigvis ikke for mye.

Når det gjelder basslyden, hvordan ble den tatt opp? Jeg savner litt attack.

Låt nummer 2:

Introen (og da tenker jeg mest fra 0.6 til 0.20) synes jeg kanskje er litt tynn. Hører det ligger noe synth, samt litt tøff gitar, jeg synes en av dem kanskje bør fremheves. 0.40 til 1.00: kjempetøft! Fin dynamikk. Jeg savner litt mer basstromme på denne låten.

Låt nummer 3:

Interessant skarp! Jeg liker. :)

Fin måte å klange vokalen på også. Hvordan har du EQet basstrommen på denne låten? Synes ikke den «sparket» nok i bunn.

Vokal-eq er litt skarp, veldig mye «t» og «s». Deesser? :)

Låt nummer 4:

Tydelig intro. Tøffe klang-vokaler!

2.35: høres ut som om noe ligger litt etter/litt foran alt det andre.

Synes du har gjort en dritbra jobb med dette, og det låter veldig moderne pop/rock! Nå har dere enda en fan :)

Hva mikser du med?

Endret av Trickster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingene:)

kommse nok til å høre igjennom når jeg kommer tilbake fra molde og gjøre noen småjusteringer

mikser i cubase med gode plugins på 2 sett monitorer og noen stuehøytalere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.