Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt fra iceythe


iceythe

Anbefalte innlegg

Hei

Det har gått en stund siden jeg følte at jeg hadde noe verdig å poste her. Dette er en sang jeg begynte på  forrige helg og er bygd på ny og eksperimentell mix template. 

Til gitar har jeg artig nok brukt en Squier (sekser) som jeg noen år siden satte i pickupene fra Les Paulen, litt heftig detuned. Bass er Yamaha 5-streng. Alt går gjennom podxt med hjemmesnekra patch og impulser. Trommene er SD2.0 med diverse fra dfh, avatar og metal foundry.

Har mikset veldig med tanke på loudness uten å miste dynamikk, så kan hende det klipper litt men.. Har uansett lagt lokket på nå.

Vi som leker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heftig våt lyd!

Nesten så jeg gleder meg til å restem ut POD'n. Bestilte en POD XT selv igår akkurat til innspilling :D

Hvordan låter den fremfor en amp? Tipper at det ikke er dens sterke side?

Hehe takk!

Det å bruke den foran en amp skal ikke være umulig, man vil ha mulighet til å enten blende eller bypasse amp og cab-simulering i podxt så her kan du eksperimentere deg frem til noe brukbart. Har selv ikke fått prøvd den funksjonen, jeg har hverken forsterker eller cab.

Damn, hvilken tuning er dette? Men tøft var det :) Litt djenty!

Takk for det! Var litt usikker på hvordan denne skulle bli mottatt, det er en stil jeg ikke har lyst til å "kopiere", men fortsatt lyst til å bruke et par elementer av..

Tuningen er Ab (hadde jeg ikke visst om jeg ikke sjekka nå nettopp). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra, men du må jobbe med vibrato. Ødela en del for meg, dessverre.

Det var fullt av trøkk frem til du begynte å spille med 'feel'.

Liker notevalg og tone!

Takk for at du tok tid til å høre. Jeg skjemmes nok litt av dårlig bruk av vibrato. Det er notert og skal øves mer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Var litt usikker på hvordan denne skulle bli mottatt, det er en stil jeg ikke har lyst til å "kopiere", men fortsatt lyst til å bruke et par elementer av..

Tuningen er Ab (hadde jeg ikke visst om jeg ikke sjekka nå nettopp). 

Ah, hørtes ut som G#, ja.. Men med en seksstrenger? Hvilken strengetykkelse bruker du da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.