Web Analytics
Jump to content

Bytte pickups

Vengeance

Recommended Posts

Hey. Jeg har en Ibanez RG-320PG P1 som jeg ønsker å bytte pickups på fra INF-pickupsene til EMG-pickups. Men jeg har ikke peiling på pickups, bare at EMG er bra .. Og det hjelper fint lite om jeg vil bytte. Men spørsmål: Eksakt hvilke EMG-pickups er det jeg vil bytte til (anbefalinger)? Og er det verdt det? Og hvor mye vil det koste, sånn ca. i en forretning?

Som sagt, pickups er det jeg vet såogsi minst om innenfor gitar..

post-8414-030631900 1278421195_thumb.jpg

Jeg har noen EMG pickuper jeg tenker på å selge, om det er interesant.

Det er EMG 81 og EMG 89 (samme som 85, men med coiltap).

Tror jeg kjøper pickupsene samtidig som jeg bytter, hos 4sound eller noe, men ellers takk ;)

Edited by Vengeance

Hey. Jeg har en Ibanez RG-320PG P1 som jeg ønsker å bytte pickups på fra INF-pickupsene til EMG-pickups. Men jeg har ikke peiling på pickups, bare at EMG er bra .. Og det hjelper fint lite om jeg vil bytte. Men spørsmål: Eksakt hvilke EMG-pickups er det jeg vil bytte til (anbefalinger)? Og er det verdt det? Og hvor mye vil det koste, sånn ca. i en forretning?

Som sagt, pickups er det jeg vet såogsi minst om innenfor gitar..

Du vet ingen ting om pickups, har ikke prøvd EMG? og vet heller ikke hvilke model du vil ha...? :lol: Finnes utrolig mange gode alternativer vet du.

Hvorfor vil du absolutt ha EMG?

Det første du må spørre deg selv er: Hva er det du ikke liker med de pickupene du har. Siden er det lurt å teste gitarer som er mest mulig lik din egen for å finne ut hva som kan være aktuelt for deg. I "verste" fall finner du ut at de pickupene du allerde har, er mer enn gode nok...

hm, stilen er type Metallica, Avenged Sevenfold, Breaking Benjamin, Rise Against.. You get it.

Har hørt masse bra om EMG pickups, og vet at en del band med god lyd bruker EMG pickups^^ f.eks Metallica.

har en gitar med INF-pickups og en med ESP-pickups, og merker at ESP-pickupsene er bedre. Og EMG gir skarpere lyd enn ESP-pickups igjen, så da skulle jeg gjerne hatt EMG ja.

Men har noen anbefalinger til pickups som da passer til rock/metal-stilen? som ikke er EMG da. Som ikke er helt svindyrt heller, i forhold til andre pickups da (:

Edited by Vengeance

hm, stilen er type Metallica, Avenged Sevenfold, Breaking Benjamin, Rise Against.. You get it.

Har hørt masse bra om EMG pickups, og vet at en del band med god lyd bruker EMG pickups^^ f.eks Metallica.

har en gitar med INF-pickups og en med ESP-pickups, og merker at ESP-pickupsene er bedre. Og EMG gir skarpere lyd enn ESP-pickups igjen, så da skulle jeg gjerne hatt EMG ja.

Men har noen anbefalinger til pickups som da passer til rock/metal-stilen? som ikke er EMG da. Som ikke er helt svindyrt heller, i forhold til andre pickups da (:

Greit, men pickupene er ikke alt. EMG alene, vil ikke gjøre at du får Metallica-lyd, hvis du spiller på en "feil" forsterker. Hvis du skal ha EMG, må også all elektronikk byttes ut, og et batteri må inn i gitaren ett sted.

Hvis du skal ha EMG så skal du ha 81 i bridge og 60 i neck, evt 85 i bridge og 60 i neck happy.gif

De ligger vanligvis på litt under tusenlappen i pris (pr. stykk).

Bare vær obs på at alt av elektronikk på gitaren må byttes. Potmeter følger med, men du må ha ny utgangsjack og ny pickupvelger (hvis den du har er 5-veis) i tillegg.

Bytte av mikker har ikke så mye for seg hvis du spiller på Cube med gain på fullt, det kan være verdt å huske på..

Spiller på en Line6 Spider IV 30 btw.

Hm, som sagt; noob på pickups. Ante ikke at det er så masse som må byttes ut ;/ Noen som har fått det gjort hos en forretning som gjør hele greia for deg? Hvor mye betalte du dem isåfall?

Hvis du kjøper mikkene i en butikk så bør de kunne gi deg en fin pris på montering i det minste.

Selve byttingen er gjort på 15-20 minutter hvis man vet hva man holder på med, men det koster sikkert noen hundrelapper å få noen til å gjøre det.

Men det er jo bare å spørre dem før du kjøper, kanskje de gjør det som en service tongue.gif