Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken wah til mye vreng?


Konnis

Anbefalte innlegg

Kan godt hende at Weeping Demon er best i forhold til pris, men den ser jo ut som et uvær og vil ikke akkurat stille den i "høyere klasse" av wahpedaler :P

PW-10 har jeg prøvd og den holder jeg meg dessverre unna

Det mente og trodde jeg også, helt til jeg lærte meg å bruke den. ;)

Edit: Det tok ca. to år der andre wah'er var inne i bildet, men ble ikke fornøyd med dem heller.... :lol:

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan godt hende at Weeping Demon er best i forhold til pris, men den ser jo ut som et uvær og vil ikke akkurat stille den i "høyere klasse" av wahpedaler :P

Den stiller iallfall ikke i noen lavere klasse enn de du nevner, hverken kvalitets- eller utseendemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den wah'en jeg har testa som tok hardest balletak på tung distortion var Dunlop sin Dime-wah. Den var temmelig rå på akkurat det der, banka dritten av det meste annet jeg har prøvd, noe som begynner å bli en del.

Jeg har ikke sjekka CAE sin dog, men av en eller annen grunn sliter jeg med å ha høye forventninger til den. Jeg forestiller meg at det bare er en GCB-95 klone med litt høyere kvalitet på komponentene og True Bypass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tar du nok feil! den har to fasel inductor'er (rød og gul), og dimen har en (rød). den har og innebygd volum boost, og LEDindikatorer om wahen er på, boost er på og om rød/gul blir brukt (totalt fire indikatorer).

den har også utrolig mye bedre lyd (jeg hadde før GCB-95F, som har en rød fasel inductor). i tilleg har den intern Q-kontroll, en Q-kontroll for hver inductor. og selvfølgelig true bypass og ett høykvalitets potmeter.

jeg er ikke noen lydekspert, men han som kjøpte CAE'n fra USA for meg er en veldig dyktig gitarist, og har greie på slikt. han mente før han reiste at boutiqe-pedaler er og blir best, men han sa at han var skikkelig imponert over den! :D

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag kör med 95Q. Hur den funkar till metal kan jag inte svara på då det inte är mycket sånt här i huset, men till mitt bruk passar den perfekt. Som du är inne på, live, i stridens hetta, så är det råskönt att slippa tänka på om den är av eller på. Det är bara att trampa och köra, varför krångla till det liksom :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal erstatte wahen min (GCB-95) i noe bedre. Har tenkt på noen alternativer:

535Q: Dette regnes jo som noe av det mest fleksible av waher pga. store innstillingsmuligheter. Låter den fett med mye vreng?

95Q: Har hørt lite om denne, men liker tanken på "auto-return" som gjør at jeg slipper å tråkke pedalen i bånn hver gang jeg skal skru den av. Tanker om denne?

Wylde: Denne er jo safe til metal, men ser litt harry ut

CAE: Denne virker utrolig fet, men vet ikke hvordan den duger med masse vreng. Pluss for at den ser fet ut :P

Edit: også et pluss om pedalen er true bypass eller har et greit buffer (ikke som GCB-95). Vet at CAE er det, vet ikke om de andre er det.

Sjekk ut Geoffrey Teese sine.(RMC) DET er saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.