Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson eller Epiphone?


Anbefalte innlegg

Forskjellen mellom Epiphone og Gibson kan du lese om i haugevis av tråder, både her og andre steder på nettet. Hvis du skal kjøpe en gitar som lønner seg, (altså øker i verdi), bør du kjøpe enten en vintage LP fra 50 tallet eller en eller annen limited run signatur/spesial-utgave som muligens kan øke i verdi etter hvert. Det siste er dog umulig å spå.

For å svare på det jeg tror du egentlig spør om, vil en brukt Gibson LP sannsynligvis holde seg i pris, men det vil muligens en brukt Epi også.

Spørsmålet blir da: Hvor mye penger tenker du å bruke?

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg å sette pengene i banken. Det er veldig få som tjener penger på å eie gitarer.

Skal du ha en gitar som blir så "billig" som mulig mens du eier den, bør du kjøpe en merkevaregitar til rundt ti tusen kroner nypris, og du kjøper en brukt en. Ikke kjøp noe som er ekstremt i noen retning, så "kjedelig" som mulig gjelder. Duse farger eller sunburst og så videre.

Ikke sett på klistremerker eller gjør irreversible modifiseringer på gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt unødvendig å minne folk om alt man mener er "idiotisk" og "dumt" - Jeg kan jo begynne å grave frem noen klassikere fra enkelte av de høyrøstede herrene i tråden kanskje.. ;)

For å svare på trådstarters spørsmål, så er det vel ikke noe som lønner seg, men skal du ha en god gitar for mange år er nok en Gibson et bedre kjøp for de fleste. Bedre fordi du ikke trenger å kjøpe noe bedre senere og fordi det er en bedre gitar i utgangspunktet.

Og velkommen til forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg å kjøpe den gitaren du har mest lyst på.

Hvis du ikke har råd til det, kan du kjøpe en annen, og så innbille deg at den er bedre enn den du egentlig har lyst på.

Ofte hjelper det også å skrive i tråder på Gitarnorge at gitaren er bedre enn den du egentlig vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg å kjøpe den gitaren du har mest lyst på.

Hvis du ikke har råd til det, kan du kjøpe en annen, og så innbille deg at den er bedre enn den du egentlig har lyst på.

Ofte hjelper det også å skrive i tråder på Gitarnorge at gitaren er bedre enn den du egentlig vil ha.

laugh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- jeg ser jo at spørsmålet kanskje ikke er så lett å svare på, og lett kan tøyses med, men minner i all enkelhet på at tråstarter er ny på forumet, og ikke akkurat av de eldre og da trolig erfarne. Her er alle velkomne.

Jeg kan ikke se bort fra at jeg lurte på det samme da jeg var tolv år, og var i ferd med å kjøpe min første bass. Det ble en Kawai, fordi det var det jeg hadde råd til, og det var det som var tilgjengelig. I etterpåklokskapens lys var det ikke verdens beste kjøp, men det var starten på en sålangt livslang hobby.

Velkommen til forumet, Børge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.