Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

For alle bluesgitarister - MATT SCHOFIELD.


Kossoff

Anbefalte innlegg

Kom for noen uker siden over den bluesgitaristen jeg til nå har likt best. Fyren er (nærmest) totalt ukjent, engelsk, gitt ut 4-5 album, er en skikkelig utstyrsfreek og synger skamfett! Han er i tillegg til å være en blueskar av klasse en utmerket jazzmusiker og spiller funk som få.

Han er ikke noen SRV pappagutt, noe jeg synes er helt fantastisk. Han er teknisk dyktig, musikalsk og har bøtter av feel! Synes fler burde høre på han her, kjøpe albummene hans og gå på evt konserter. Dette er en kar som fortjener det!

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueskar? Blusion light? Fusion? De to siste klippene er ihvertfall et stykke unna det jeg normalt kaller blues, men det er kanskje derfor du liker det ha ha ha.

Fett uansett. Blir litt mye jazz light for meg, men absolutt hørbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueskar? Blusion light? Fusion? De to siste klippene er ihvertfall et stykke unna det jeg normalt kaller blues, men det er kanskje derfor du liker det ha ha ha.

Fett uansett. Blir litt mye jazz light for meg, men absolutt hørbart.

Han regner seg selv som bluesgitarist. Jeg har hørt meg fram til en og en halv solo av ham, den ene er fra Uncle Junior-videoen. Det virker som han bruker mye dorian og blusskala og det er jo absolutt blues! Jazz og blues kommer jo fra det samme så det er jo ikke rart om det likner. I videoene over er jo alt blues/funk. :)

Se 6:40

Jeg har mye å lære av ham også. Han spiller løp med interessante rytmiske gruperinger og spennende intervaller som både kan være raske og groovy på samme tid. Jeg tror han er min favoritt innen blues, på grunn av det jeg sa.

Endret av kst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører litt plate nå - låter bedre live (som de fleste i sjangeren) men jeg skal høre gjennom noen av platene noen ganger. Så langt låter det langt mer lovende enn Bonamassa, som jeg ikke helt får fot av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.