Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmestudio


ErikL

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette....whatever:

Jeg har tenkt på å 'bygge' hjemmestudio. Jeg har så og si ikke noe av det jeg trenger...det eneste jeg har er gitar og forsterker. altså trenger jeg så og si alt, til om meg maskin (mac, gjerne laptop).

så spørsmålet er hva jeg skal kjøpe. lydkort, program, osv.

Er det noen som har laget studio selv og som kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva med at vi roer litt ned og prøver å slappe av i en tråd som ikke nødvendigvis inneholder all bullsthittingen om Vai og alle andre gitarister...

Ja, jeg har "bygget" "studio" selv:

Windows PC - 2,67Ghz, 512Mb RAM, Nok HDD-Plass

Lydkort - Audigy 2, som jeg har mer enn lyst til å bytte ut

Mixer - Soundcraft Compact 4, knall mik-preamper til en billig penge

Monitorer - Dali 909

Mic - Shure SM57

Software - Sonar 3, no Demo-Plug-Ins som fulgte med "Studio"-CD'en

Instrumenter:

Alhambra 3C

Guitar Workshop Custom Strat

Fender Tex-Mex Fat-Strat

S.D. Curlee Bass

Landola akkustisk bass

Annet:

En V-Amp, gud så forferdelig den låter, men veldig kjekk når du har riggen stående en halv time med bil unna

Snart ett sett med Senheiser HD 280 Pro Headset, de diggeste jeg vet om, til en rimelig penge.

Det ahr seff kosta penger, men har spart en del ved å kjenne de rette menneskene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vil ta opp flere spor på en gang som du senere vil mikse, noe du gjerne vil, så må du ha et lydkort med flere innganger. Du kan jo kjøre gitar, piano og vokal inn i mikseren, så inn i en inngang på et lydkort, men hva om du har stilt vokalen for høyt/lavt, eller bare legge på effekter på gitaren? Da har du ikke særlig mange muligheter. Men hvis du spiller inn alt på hvert sitt spor, kan du velge alt dette etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vil ta opp flere spor på en gang som du senere vil mikse' date=' noe du gjerne vil, så må du ha et lydkort med flere innganger. Du kan jo kjøre gitar, piano og vokal inn i mikseren, så inn i en inngang på et lydkort, men hva om du har stilt vokalen for høyt/lavt, eller bare legge på effekter på gitaren? Da har du ikke særlig mange muligheter. Men hvis du spiller inn alt på hvert sitt spor, kan du velge alt dette etterpå.[/quote']

når jeg spiller inn er det for det meste hvert instrument for seg. så da trenger jeg vel ikke neo spesielt lydkort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.