Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

defretting av billig bass

axelgs

Anbefalte innlegg

hei!

eg kjede meg og har lyst te å testa ut noge spennande innen bassgitar.

eg har nå spelt på ein amerikansk jazz bass ei stund og e nå fryktelig kåt på ein fretless.

men eg har ikkje lyst te å kjøpa ein nye fretless. det blir for lett.

eg føle et kall fra Jaco som seie at eg bør laga min egen.

eg har lest ein god del instrukser på internett i det sista og eg føle meg klar te å begynna, men eg mangle bass.

eg har ser at det e ein stor mulighet for at eg dride meg ud og at eg fucke opp heile bassgitaren min, så eg vil kjøpa ein ny ein.

eg like godt jazz bassen min, og eg tenke det hadde vert kjekt og hatt ein jazzbass i fretless og, men eg har ikkje så veldig lyst te å bruka så mye penger som ein Fender Jazzbass koste.

har dokk någen tips te ein billig bassgitar som det e trygt å eksperimentera med? gjerna ein grei jazz- eller p-bass ripoff.

har dokk nogen generelle tips te defretting av bass?

takk!

hei.

fant netopp denne pakken. syns den såg ganske kjekk ut; rimelig billig og eg har muligheten te å personalisera bassgitaren te det ultimata.

har dokk någen erfaringer med sånne rimelige selvbyggingspakker?

http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2019

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...

Heihei til trådstarter. Velkommen til forumet!

Vær vennlig og ta en kikk på forumreglene. Dialekt snakkes, ikke skrives. Videre, hvis "Shift"- tasten på maskinen din ikke fungerer, bør du vurdere å få den fikset. :)

OK

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varm båndene med en loddebolt, trekk ut båndene med en avbiter av "hovtang-type" som presser mot gripebrettet samtidig som du trekker ut båndet så unngår du så mye skader/flising på gripebrettet. Ta vare på flisene som løsner i gripebrettet og lim de på plass igjen med lynlim. Sørg for å stille halsen rettest mulig før du fyller igjen sporene til båndene med epoxy - velger du hvit epoxy på mørkt gripebrett får du en ganske tøff effekt. Bruk tykk og ikke hurtigtørkende epoxy. Slip gripebrettet rett med en profilkloss med ønsket radius som er lengst og rettest mulig - bruk selvklebende sandpapir e.l. Slip inn en liten "fall-away" på de siste båndene. Altså slip gripebrettet noe lavere på siste del av halsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.