Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP/LTD gitar til ca. 5000


Espy

Anbefalte innlegg

Du spiller metall og bruker ikke plekter? Det må jo bli utrolig fattig lyd hvis ikke du har fingre av betong.

Skaff deg et relativt tykt plekter og lær deg å spille med det.

Aldri spilt med plekter :S Har egentlig aldri vært så veldig fin på at det skal låte helt perfekt, fordi jeg ikke vet helt hva jeg kan få.

Jeg spiller ikke så mye av mørke riff. Jeg spiller det som trekker meg til seg, og det er gjerne interluder, solo-deler, introer, power-chord riff fra 3. - 5. bånd osv :)

Forslag til tykkelse på plekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aldri spilt med plekter :S Har egentlig aldri vært så veldig fin på at det skal låte helt perfekt, fordi jeg ikke vet helt hva jeg kan få.

Jeg spiller ikke så mye av mørke riff. Jeg spiller det som trekker meg til seg, og det er gjerne interluder, solo-deler, introer, power-chord riff fra 3. - 5. bånd osv :)

Forslag til tykkelse på plekter?

Skal du spille noe annet enn rolige introer og enkle soloer så høres det mye grommere ut med plekter. Riffing med fingra blir bare tafatt.

Tykkelse er vel litt smak og behag, men 0.88 til 1.12 kan vel regnes som vanlige størrelser?

Dunlop Tortex eller Dunlop Jazz III er plekter som er brukt av mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du spille noe annet enn rolige introer og enkle soloer så høres det mye grommere ut med plekter. Riffing med fingra blir bare tafatt.

Tykkelse er vel litt smak og behag, men 0.88 til 1.12 kan vel regnes som vanlige størrelser?

Dunlop Tortex eller Dunlop Jazz III er plekter som er brukt av mange.

Tenker jeg skal begynne å se om jeg får lært meg å bruke plekter i løpet av de nærmeste dagene, så får vi se hvordan det går :) Men synes faktisk ikke riffing med fingra høres så altfor gæli ut jeg da ;)

Har noen plektere i den størrelsen, så vi får se :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå ligger det mh400nt på finn til 4000,-

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23217925

nt står no tremolo og ikke neckthrough. den hadde orinalt set neck og ikke neck through, det er først på de nyeste modellene den har fått det.

Jeg så den akkurat selv ;) Det var derimot et tilbud på Rebelimport.com på 4500,- for en sånn gitar, bare at de hadde gått tom for den gitaren :S Men synes den gitaren på Sound1 ser bedre ut :) Så jeg betaler ikke nesten "full pris" for en brukt gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jo full pris på den ca 9000 da. Men hvis de får den inn igjen på rebelimport er jo det bedre.

Det er nok akkuratt samme gitaren, men produktbilder vil alltid se bedre ut enn hjemmebilder.

Jeg hadde et svare slit med ta bilder som fikk den til å se så bra ut som den faktisk gjør når jeg solgte min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jo full pris på den ca 9000 da. Men hvis de får den inn igjen på rebelimport er jo det bedre.

Det er nok akkuratt samme gitaren, men produktbilder vil alltid se bedre ut enn hjemmebilder.

Jeg hadde et svare slit med ta bilder som fikk den til å se så bra ut som den faktisk gjør når jeg solgte min.

Jeg veit, derfor "full pris" ;) Men jeg er glad for at det var utsolgt på rebelimport, for den blå på Sound1 er jo kjempefin :D

Ja produktbildene er nok photoshoppa litt for at de skal se kjempefine ut xD Et bilde har mye å si :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Distortion er ren vreng fra en boks. Mens overdrive er mildere vreng som ofte blir brukt for å pushe en rørforsterker. Har du en rørforsterker, så er kanskje overdrive det beste for penga. Da bruker du litt vreng fra ampen og pusher den med overdrive for å presse frem tightere og saftigere vreng fra forsterkeren uten å farge lyden så sinnsykt mye. Mens distortion blir oftest brukt på clean og har en tendens til å forandre lyden i forsterkeren mye mer.

Angående EMG 60 så har jeg bare prøvd den i neck/hals og det er der den hører til.

Bruker da bridge til riffing og solo mens neck til mildere ting og av og til soloer også, da du får saftigere og rundere tone.

Ville for eksempel helst brukt overdrive fremfor distortion på en Marshall for å beholde karakteristikken i forsterkeren.

Veldig grovt fortalt, da det alltid finnes unntak osv. Men mange kjente gitarister som bruker overdrive til metal.

Spesielt med amper som Marshall JCM800 som har lite vreng. Da bevarer du så mye som mulig av Marshall-lyden.

Er det ikke også slik at distortion "hakker" opp signalet, mens overdrive enten er eller simulerer lyden som blir når rør blir presset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.