Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP/LTD gitar til ca. 5000


Espy

Anbefalte innlegg

Snow White er ikke metall? Tøys og tull! Har en Snow White LTD EC-1000 selv, med 13-56 strenger og Drop C. Den er ganske så metall skal jeg si deg.

Tror du misforsto meg. Jeg mener det at jeg forbinder gjerne litt lyse farger med litt roligere musikk enn metall. Får liksom ikke helt det inntrykket ;) Derimot tviler jeg ikke i det hele tatt på at den kan jeg gi en saftig metal-lyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tror du misforsto meg. Jeg mener det at jeg forbinder gjerne litt lyse farger med litt roligere musikk enn metall. Får liksom ikke helt det inntrykket ;) Derimot tviler jeg ikke i det hele tatt på at den kan jeg gi en saftig metal-lyd :D

Tja, jo. Men James Hetfield bl.a har jo en forkjærlighet for hvite gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser nå at den MH-1000 i Bodø hadde fast stol.....

Mh-400 er en bra gitar, særlig til den prisen (ny). Men jeg ville spart opp en tusing til eller to og ventet til det dukket opp en brukt M eller MH-1000. Og kjøper du en som er eldre enn ca. 2007 får du også orginal FR.

Å kjøpe brukt gitar er ikke som å kjøpe bruktbil, med mindre du er veldig nøye på små riper og hakk ;)

Ikke helt utenkelig att du kan prute en hel del på denne (det er tross allt kjøpers marked for tiden) :http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22577745

Se også på hva du får med, en skikkelig ltd kasse er verd noen hundrelapper mer enn en billigbag. Her følger det med bare en bag.......

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt MH-400 jeg og. Den ser bedre ut enn KH-202. Har ESP double locking tremolosystem, samt EMG 81 og 85 aktive mikker:wub:

Gå for blå!!

Produktdetaljer sound1

Hva er ESP double locking tremolosystem? Og takk for at du viste meg den sida! Visste ikke at de hadde den der :o Enig i at den blå er kulere, så 500,- ekstra for blåfargen funker nok helt fint =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser nå at den MH-1000 i Bodø hadde fast stol.....

Mh-400 er en bra gitar, særlig til den prisen (ny). Men jeg ville spart opp en tusing til eller to og ventet til det dukket opp en brukt M eller MH-1000. Og kjøper du en som er eldre enn ca. 2007 får du også orginal FR.

Å kjøpe brukt gitar er ikke som å kjøpe bruktbil, med mindre du er veldig nøye på små riper og hakk ;)

Ikke helt utenkelig att du kan prute en hel del på denne (det er tross allt kjøpers marked for tiden) :http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22577745

Se også på hva du får med, en skikkelig ltd kasse er verd noen hundrelapper mer enn en billigbag. Her følger det med bare en bag.......

Penger er egentlig ikke problemet. Begrensningen av hvor mye penger jeg får lov til å bruke er derimot en annen sak ;) Hadde det vært opp til bare meg, så skal du ikke se bort i fra at jeg hadde prøvd å finne en ESP f-2005 30th anniversary modell, men jeg valgte å holde budsjettet på 5000,- så foreldrene mine skulle være mer villige til å la meg bruke pengene på det :) Og det har vist seg at MH-400 gitaren har omtrent alt jeg er ute etter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om 500T låter så feit da, ihvertfall ikke i den gitaren jeg har prøvd den.

Men helt enig. i LPen min så syns jeg at 81 låter aaaltfor tynt. Lyden er ganske rå og sykt tight. Men mangler bare fylde.. Sikkert der 85 kommer inn^^

Men det er også subjektivt fra gitar til gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp EMG's bare fordi James og Kirk bruker det. Selv foretrekker jeg passive, syns faktisk EMG's låter ganske så tynt til tider (60/81 vs. 498R/500T)

Jeg er bestemt på å ha EMG (helst 81/85) fordi jeg har prøvd kameraten min sin gitar, som hadde det, og det var seriøst mye deiligere å spille på enn på gitaren min :) Og jeg er veldig fornøyd med den billige gitaren jeg allerede har ;) Jeg veit ikke om de jeg har på gitaren min er passive, men jeg er i hvertfall sikker på at jeg skal ha aktive.

Jeg velger det altså på grunnlag av det veldig lille jeg har av erfaring med det + alt det gode jeg har hørt om dem. I "min verden" virker det som om EMG er det beste du kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har EMG 81/60 på ene gitaren min. Og utfra det så skulle jeg ønske at jeg hadde gått for 85 fremfor 81 for mer fylde.

Men 60'en ville jeg beholdt pga den ganske milde, kremete, tykke lyden i bridge.

menmen.. Siden du har prøvd det og liker det, så sier jeg bare go for it.

I min verden er det nok ikke best. Skal nok alltid ha en gitar med EMG; men skulle jeg bare hatt EN gitar, så ville jeg gått for noe heftigere :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.