Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP/LTD gitar til ca. 5000


Espy

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nå hatt min kjære gitar i 1 1/2 år og vil gjerne ha noe nytt! Det er egentlig noe jeg har villet lenge, men nå har vel tiden kommet =) Jeg er kjempefornøyd med gitaren jeg allerede har, men vil ha noe tøffere og som passer mer til metal :) Jeg har låst meg relativt fast på at jeg skal ha en ESP/LTD gitar, for det er flere av de jeg synes er stilige, og har hørt at de låter bra!

Jeg hadde veldig lyst på en LTD f-2005 30th anniversary modell, men siden den koster litt over 10 000,- så droppa jeg den. Ganske synd, siden kameraten min har en sånn som jeg har fått prøve, og jeg veit at den låter kjempebra, men det finnes vel andre som låter like bra?

Jeg har da altså sett litt rundt og funnet et par gitarer som passer til prisklassen, og som ser ganske fine ut. Har også fått høre/erfare at EMG pickups låter veldig bra, så hadde vært fint med en gitar som har EMG 81/EMG 85 pickups som er aktive :D

Noen som har forslag og/eller erfaring angående disse gitarene eller andre lignende? Setter pris på all hjelp! :)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21796876

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22134604

post-5617-008261200 1278275772_thumb.jpg

post-5617-014459600 1278275784_thumb.jpg

Endret av Espy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja, jeg ville også valgt 400'n av disse to.

Ellers får du brukte De Luxe 1000 ettellerannet for 5-8 tusen.

Det var en Lars i Bodø som selger en MH 1000 for bare 5ooo, men den er kanskje solgt :blush: Mobil:41745631

Den har Duncans ikke EMG.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint dere er enige om hvilken gitar som antakeligvis er best =) Får sende en e-mail og høre om tilbudet fremdeles er gjeldende, så jeg veit det sikkert. Angående den andre gitaren (MH 1000) så fant jeg bare et par Snow White, så han har nok solgt den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MH400, uten tvil! Den er bedre enn KH-202 på så godt som alle punkter.

Dette er et prakteksempel for at du må betale mer for "signaturen" til artisten.

Ja ikke sant xD Jeg er jo en ganske stor Metallica fan, men hvis den ikke lever helt opp til sin pris, så får jeg nok velge den andre :) Har du hatt denne gitaren før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke en helt fair sammenligning da, siden MH400 "normalt" sett koster en del mer enn KH202, men man skal være bra blodfan for å velge Hammet modellen smile.gif

Har ikke eid noen av disse selv, men har spilt på flere MH400 og til den prisen er den så absolutt et røverkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint dere er enige om hvilken gitar som antakeligvis er best =) Får sende en e-mail og høre om tilbudet fremdeles er gjeldende, så jeg veit det sikkert. Angående den andre gitaren (MH 1000) så fant jeg bare et par Snow White, så han har nok solgt den :P

Prøv å ringe han da vel (ikke nå :ninja: ) Annonnsen har gått ut på dato, så det kan hende han ikke fikk solgt den, selv til den prisen :blink:

Ellers var jo disse Snow White også rasende billige, hvis du legger på litt............

Jeg har selv en M-1000 fra 2002 en kjempegitar. Men kanskje en bedre årgang en de nyere. OFR forsvandt i 2007 osv....

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt den, og jeg angrer bittert på at jeg solgte den. Men jeg ville prøve noe annet enn emg aktive pickuper.

Det er en utrolig digg gitar å spille på og høres veldig bra ut også.

Du vil tro at du har en gitar som koster mye mer enn det du betaler for den. rett og slett kvalitet hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt den, og jeg angrer bittert på at jeg solgte den. Men jeg ville prøve noe annet enn emg aktive pickuper.

Det er en utrolig digg gitar å spille på og høres veldig bra ut også.

Du vil tro at du har en gitar som koster mye mer enn det du betaler for den. rett og slett kvalitet hele veien.

Gitaren min alltså? den jeg kjøpte av Ordsvend?

Ja, den føles vel som en dyrere ESP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke en helt fair sammenligning da, siden MH400 "normalt" sett koster en del mer enn KH202, men man skal være bra blodfan for å velge Hammet modellen smile.gif

Ja, det er jo sant da, men begge 2 er innenfor min pengeradius, og det var de 2 som jeg synes kunne være fine gitarer å ha :D

Har sendt e-mail til Rebelmusic, og håper de svarer så fort som mulig. Med alle de positive kommentarene til MH400, så får jeg no skikkelig lyst på den da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ringe han da vel (ikke nå :ninja: ) Annonnsen har gått ut på dato, så det kan hende han ikke fikk solgt den, selv til den prisen :blink:

Ellers var jo disse Snow White også rasende billige, hvis du legger på litt............

For å være ærlig så er jeg VELDIG keen på EMG pickups :rolleyes: så jeg tror jeg holder meg til gitarer med det :P

Angående Snow White så er det virkelig en spesiell gitar, med en kant som jeg synes så ganske rar ut til å begynne med :blink: Den kunne vært fin, bortsett fra at den er jo tross alt hvit, og jeg vil gjerne ha noe mørkt, litt mer metal, hvis du skjønner hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt den, og jeg angrer bittert på at jeg solgte den. Men jeg ville prøve noe annet enn emg aktive pickuper.

Det er en utrolig digg gitar å spille på og høres veldig bra ut også.

Du vil tro at du har en gitar som koster mye mer enn det du betaler for den. rett og slett kvalitet hele veien.

Du har hatt den altså? Hvorfor ville du prøve noe annet enn EMG? Synes du ikke de var helt perfekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så er jeg VELDIG keen på EMG pickups :rolleyes: så jeg tror jeg holder meg til gitarer med det :P

Angående Snow White så er det virkelig en spesiell gitar, med en kant som jeg synes så ganske rar ut til å begynne med :blink: Den kunne vært fin, bortsett fra at den er jo tross alt hvit, og jeg vil gjerne ha noe mørkt, litt mer metal, hvis du skjønner hva jeg mener ;)

Snow White er ikke metall? Tøys og tull! Har en Snow White LTD EC-1000 selv, med 13-56 strenger og Drop C. Den er ganske så metall skal jeg si deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.