Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tregt/hardt potmeter


Norstorm

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en UV777BK fra Japan, og ikke mindre enn begge potmeterene er harde å skru på, og trege..

Jeg bruker mye lowfeed teknikk, men klarer i å kontrollere dette potmeteret med lillefingeren.

Jeg kjøpte en boks med sprayolje til smøring av elektronikk, og regna med dette skulle løse problemet, da gitaren er helt ny.

Den ble bestilt fra Japan, så jeg kan liksom ikke tusle innom butikken å kremte litt heller.

Har noen tips til dette..? Opplevd det samme før kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooooh.. Sarcasm :P

Nei, trukke helt det funker ass.

Potmeterene fungerer som de skal, bare jeg som ikke skjønner hvorfor de ikke lar seg stimulere av litt smøreolje, som alle andre potmetere jeg har ramla borti..

Jeg pleier å vippe av knotten, løsne litt på mutteren, spraye den litt, for så å sette meg ned i ett par min. å vri frem og tilbake. Pleier da å gjøre underverker. Men detta funka ikke denna gangen, merkelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å olje den litt da..?

Det som er drit på UV'n er at du kommer ikke til ved å løsne plata, du må liksom inn med fingeren og dra fram hele potmeteret for å komme til. Er liksom det jeg vil unngå :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å olje den litt da..?

Det som er drit på UV'n er at du kommer ikke til ved å løsne plata, du må liksom inn med fingeren og dra fram hele potmeteret for å komme til. Er liksom det jeg vil unngå :S

Har aldri prøvd å olje det nei, men jeg liker at pot'ene er litt harde tongue.gif

Så skrur jeg ikke ned lyden ved et uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å olje den litt da..?

Det som er drit på UV'n er at du kommer ikke til ved å løsne plata, du må liksom inn med fingeren og dra fram hele potmeteret for å komme til. Er liksom det jeg vil unngå :S

Er det ikke plekterbrett på den gitaren da? Det kan vel ikke bli enklere enn det hvis du skal bytte potensiometere? Og, ja enkelte potensiometertyper blir ikke "lillefinger-myke" før de er omtrent utslitte, så du må nok belage deg på å bytte de. Men Ibanez pleide i alle fall å ha sånne softe "asia" pot'er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.