Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feedback i Gibson


Stiankarlsen

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har hatt et lite problem i det siste at Les Paulen min feeder veldig mye når volumet begynner å bli ganske høyt. Feedingen er ikke en lys pipelyd, men en mørkere lyd som feeder veldig mellom tonene når det er et lite mellomrom eller stopp. Den feeder stort sett ganske ofte, men noen ganger er det ekstra ille, da feeder den fortsatt like mye selv om jeg bruker volumkknobben heftig, men på de verste dagene feeder den fortsatt når volumet på gitaren er ned i 4-5. Feedingen slutter vis jeg går langt bort fra forsterken, men da må jeg gå et stykke også, detter er litt kjipt når vi spiller på småe scener. Noen som vet hva problemet kan være?

Som sagt er feedingen litt av og på slik at noen dager feeder den ekstremt mye, andre ingenting.

BurstBucker Pro pickups with Alnico V magnets <-- Humbuckerne.

Forsterkere som den blir brukt på varier, ofte marshall forsterkere --> Jcm900, vs100, DSL100, jcm800, avt50. Men har også blitt brukt på VOX atv(?), Mesa Rectifier, VOX AC30 og Koch Supernova.

Jeg har lest noen plasser at de kan være fordi humbuckerne er for nære strengene, kan det være grunnen?

Skal også sies at jeg har brukt ESP KH-2'en min med EMG 81 på samme forsterkere med akkurat samme settingene uten at det har feedet.

Takker for svar.

Endret av Stiankarlsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er jo en smal sak å skru pickupen litt ned da og se hva som skjer.

Tror fremdeles det har med gain eller volum og gjøre tongue.gif

Hvis du spiller med mye mids er min erfaring at det kan gjøre at det feeder fortere.

Jepp, er en smal sak det ja. Skal prøve på øvingen i morgen ;)

Aha, det kan være tingen, jeg pleier å ha endel middle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står du veldig nærme ampen når du spiller?

I og med at du har fått tips om at det kan være at humbuckerne er for høyt justert, er det som M.A.K.S sier, en smal sak og prøve å senke de og se hva som skjer. Burstbuckerne har vel også forholdsvis høy output, så de tåler nok litt senking.

I verste fall, kan det jo være en feil i elektronikken...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står du veldig nærme ampen når du spiller?

I og med at du har fått tips om at det kan være at humbuckerne er for høyt justert, er det som M.A.K.S sier, en smal sak og prøve å senke de og se hva som skjer. Burstbuckerne har vel også forholdsvis høy output, så de tåler nok litt senking.

I verste fall, kan det jo være en feil i elektronikken...?

På øving går jeg så langt unna som mulig og da slipper jeg problemet noen ganger vis jeg går langt unna og skrur ned volumet til 7-8 på volumknoben. Dette funker jo, men noen ganger spiller vi på scener som ikke tillater dette i det hele tatt. Jo, er en veldig smal sak og justere de litt lenger ned, men fikk dette tipset rett før jeg skrev posten så har ikke rukket å prøvd enda, men skal som sagt prøve på øvingen i morgen ;)

Jeg håper ikke det!

Min erfaring er ihvertfall at min Les Paul + mye mids på ampen + SD JB (pickup som har ganske mye mids) = feedback tongue.gif

Min andre "Les Paul"-aktige gitar med en SD Custom feeder ikke like lett på samme setting.

Skal prøve dette på øvingen i morgen, tror noe av det kan ligge her, for jeg bruker ofte mye middle for å skjære gjennom lydbildet.

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.