Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Atter en ny vrengpedal tråd...


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest x-antall tråder om folk som vil ha ny vrengpedal, og ikke blitt en smule klokere på hva jeg vil ha, så starter jeg min egen tråd. :lol:

Først: lydidealet er midgain, og sjangeren er punkrock (Tenk Paramore, nyere Linkin Park etc). Så det jeg leter etter er en OD pedal, som ikke koster med enn 1500 kr. Marshall-in-a-box er vel beskrivende... Pedalen skal brukes som grunnvreng, men kanskje den vil bli brukt som booster også. Boss BD-2 er en pedal jeg liker lyden av, så noe i den gata hadde vært å foretrekke.

Fyr løs! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suhr Riot er fet den, ellers har vel Wampler en del å by på. Sjekk ut pedalene deres.

Men skjønner ikke hvordan du får en BD-2 til å høres ut som Linkin Park? Har ikke de ganske mye vreng i lyden sin? :P

Og du kan jo selvfølgelig kjøpe Cool Caten jeg selger, kopi av Fulltone OCD. 300 spenn, så har du råd til øl eller en boostpedal ved siden av!

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suhr Riot er fet den, ellers har vel Wampler en del å by på. Sjekk ut pedalene deres.

Men skjønner ikke hvordan du får en BD-2 til å høres ut som Linkin Park? Har ikke de ganske mye vreng i lyden sin? :P

Og du kan jo selvfølgelig kjøpe Cool Caten jeg selger, kopi av Fulltone OCD. 300 spenn, så har du råd til øl eller en boostpedal ved siden av!

Linkin Park sitt nye album er ganske mid/lowgain :P

Men jeg må se litt på Riot'en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken forsterker skal du bruke den på?

Det blir vel en tilfeldig de har som backline. Derfor jeg sier at den bør passe like bra alene, som booster. :)

Og så blir det vel en sliten Peavey på øvingsrommet (hvor pedalen blir brukt som hovedvrengkilde)

Endret av Curl-Head
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer fortsatt for Cool Cat'en min... :rolleyes:

Har dessverre ikke noen forsterker den låter bra på (6505 suger på sånt), så får ikke brukt den selv :P Men da jeg prøvde den på en Fender rørforsterker, fyfaen det var saker.. Ikke rart Fulltone ble svette i pungen!

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.