Web Analytics
Jump to content

Helluu!

Teppe

Recommended Posts

Hallo!

Jeg er en 18år gammel gutt, begynte å spille bassgitar for 7år siden, gikk over til gitar sånn cirka ett år senere som jeg helt siden da har spilt hver dag.

Brenner for thrash metall, melodisk metall, heavy metall, groove metall og hard rock, men høres også en del på blues, jazz, rock og lignende. Favoritt band, det er så mange! Men kan vel velge ut 10stk som jeg hører mye på for tiden; Textures, Testament, Gone Rogue, Nightwish, Keep of Kalessin, Insense, Opeth, Dream Theater, Pain of Salvation og Trivium. (Noen norske band der. Hvis dere ikke har hørt om dem før, sjekk dem ut og støtt dem!)

Har helt siden jeg var veldig liten hatt interesse for musikk. Mora mi forteller om at jeg sto forran TV'en å dansa og hoppet og "sang" når Money for Nothing kom på MTV, og The Final Countdown spesielt, og masse annet som "puddel rock". Selv om jeg nå brenner for metall hovedsaklig, har jeg vært med på 2 ABBA Cabbaret forestillinger de siste 3 årene, og vært som en mercenary gitarist for andre småband som spiller alt annet enn metall. Jeg synes det er viktig å få inspirasjon fra alt mulig for å utvikle meg som gitarist.

Ble nettopp ferdig med et år på folkehøgskole, som var det beste året i mitt liv. Sitter igjen med mye erfaring om Lyd/Studio/PA, og fått ferdigheter på trommer, piano og vokal. Har nå begynt å fått en stor interesse i musikkteknologi. Nå til høsten begynner jeg på videregående musikklinje, forhåpentligvis på Fagerlia (Ålesund). Var på opptaksprøve der og fikk tilbakemelding om at jeg ligger langt over kravene. Får svar 9.Juli så jeg er veldig spent! :)

Har vært gjennom utrolig mange gitarer i livet, epiphone, fender, ibanez, PRS, gibson, ltd, dean. Har ingen akustisk gitar, føler virkelig at jeg mangler den.

Svart ESP SV Standard

Svart Schecter Blackjack ATX C7

Svart Dean Dave Mustaine VMNT (selges/byttes)

Hvit LTD EX-400 (selges/byttes)

Cherry Sunburst Epiphone Les Paul m/ 71' SG pickups (selges/byttes)

Har hatt to forsterkere gjennom mitt liv. Roland Cuben sa takk for seg for snart ett år siden, så da invisterte jeg i en Randall RH150 G3 Plus med RS412XC kabinett. For de som har erfaring med den "vanlige" RH150 G3'n, er Plus utgaven en helt ny opplevelse. Kjempe fornøyd med den!

Satser på en karriere innen musikk i livet. Hvilken retning er jeg ikke sikker på enda. Driver fortiden å fikser et skikkelig amatør studio (kan vel ikke kalle det studio engang), med Cubase og eksternt lydkort! Har en del låter jeg har laget selv som jeg skal få spilt inn med ok kvalitet, så får vi se hva det blir til.

Skal prøve å være aktiv i forumet! Elsker å prate gitar og musikk generelt med folk :)

Edited by Teppe